تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۹۴
کد خبر: ۲۵۲۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سود عرضه اولیه‌ها در سال ۱۴۰۰ چقدر بود؟

‌می‌متالز - از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا آخرین روزکاری، ۱۵ عرضه اولیه در بازار‌های بورس و فرابورس صورت گرفت. ۱۵ عرضه‌ای که از میزان مشارکت گرفته تا میزان بازدهی و حتی نحوه عرضه، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر داشتند.

به گزارش می‌متالز، بورس در سالی که گذشت شرایط خوبی نداشت و حتی عرضه اولیه‌های بازار نیز روند صعودی خوبی را تجربه نکردند.

شاخص کل بورس در یک سال تنها ۵٫۷ درصد بازدهی داشت و تنها یک عرضه اولیه سود بیش از ۱۰۰ درصدی داشت.

فگستر نخستین عرضه اولیه سال ۱۴۰۰ بود. سهمی که در ۲۲اردیبهشت ماه و در روز‌هایی که فشار فروش بر فشار خرید در بازار غلبه کرده بود عرضه شد. با این حال در این عرضه اولیه بیش از دو میلیون و ۲۷۸ هزار نفر شرکت کردند.

پس از آن و درحالی که بازار برای صعود نفس نفس میزد پای فتوسا به بازار سرمایه باز شد. عرضه‌ای که ۲۹ اردیبهشت صورت گرفت و بیش از دو میلیون و ۴۱۰ هزار نفر در آن مشارکت کردند.

سومین عرضه سال جاری در پنجم خرداد و در روز‌هایی بود که شاخص کل بورس در مرز یک میلیون واحد قرار داشت. غکورش در چنین شرایطی عرضه شد و بیش از دو میلیون و ۳۵۶ هزار کد بورسی برای مشارکت در این عرضه اقدام کردند.

پس از آن و در تاریخ ۱۹خرداد ماه عرضه ولکار با مشارکت دو میلیون و ۹۱۰ هزار کد انجام شد. ومدیر نیز در ۲۶ خردادماه با مشارکت بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار کد انجام شد تا پرونده عرضه‌های اولیه در بهار با پنج عرضه بسته شود.

ششمین عرضه سال ۱۴۰۰ لطیف بود. عرضه‌ای که در دوم تیرماه و با مشارکت حدود دو میلیون و ۷۶۴ هزار کد صورت گرفت.

سپید هفتمین عرضه امسال بود. در این عرضه که ۲۳ تیرماه انجام شد بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار کد مشارکت کردند.

ششم مردادماه عرضه اولیه وهامون با مشارکت بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار کد و ۲۰ مرداد نیز عرضه اولی مدیریت با مشارکت بیش از دو میلیون و ۸۱۳ هزار کد انجام شد.

بورس در روز‌های نزولی خود عرضه کیمیاتک و فجهان به ترتیب با مشارکت بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار و بیش از سه میلیون و ۱۳۳ هزار کد صورت گرفت.

سود عرضه اولیه‌ها در سال ۱۴۰۰ چقدر بود؟

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده