تاریخ: ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۶
بازدید: ۷۴۹
کد خبر: ۲۵۲۶۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر صنعت معدن و تجارت در نیشابور:

لزوم هزینه شدن ۱۵ درصد سود معادن در محدوده منطقه معدن

‌می‌متالز - باید ۱۵ درصد سود حاصل از معادن در منطقه‌ای که معدن در آنجا واقع شده است هزینه شود.

به گزارش می‌متالز، وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه شورای اداری شهرستان نیشابورلزوم هزینه شدن ۱۵ درصد سود معادن در محدوده منطقه معدن گفت: این کار تا کنون انجام نمی‌شده است، اما ما در دولت جدید عزم خود را جزم کرده ایم که این کار محقق گردد.

دکتر سید رضا فاطمی امین در خصوص جدا شدن وزارت صنعت از تجارت گفت: مخالف دو تکه شدن وزارت صنعت و معدن هستیم و باید بگویم که ادغام وزارت صنعت و معدن درست و به جا بوده است چراکه تولید و تجارت با هم پیوند ناگسستنی دارند، اما در این خصوص عملکرد مناسب نبوده است که باید این تلفیق کامل و چالش‌ها برطرف شود.

وی با اشاره به مسوولیت اجتماعی توسط شرکت‌های بزرگ در قبال شهرستان‌ها و مناطقی که این شرکت‌ها در آنجا واقع شده اند، افزود: پیگیر تنظیم آیین نامه‌ای هستیم تا سازوکار مشخصی داشته باشد تا این شرکت‌ها بتوانند مسوولیت اجتماعی خود را در این مناطق به خوبی انجام دهند، اما این آیین نامه الزام آور نبوده است و باید این مسوولیت‌های اجتماعی صنایع با هم افزایی و تفاهمی صورت بگیرد.

فاطمی امین ادامه داد: موافق و پیگیر ایجاد زیرساخت‌هایی برای حمل و نقل ریلی برای صنایع بزرگ هستیم تا صنایع بتوانند بار خود را جاده‌ها جمع کنند و از طریق ریل کار خود را انجام دهند و مقرر شده است تا زیرساخت‌های لازم این کار ایجاد شود که البته این موضوع به زمان و اعتبار نیاز دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال بازنگری هستیم تا معادن بزرگ به افرد صلاحیت در واگذار گردد، گفت: موافق و پیگیر تبدیل بخشی از شهرک‌های صنعتی به پارک علم و فناوری هستیم تا رابطه صنعت و دانشگاه بیشتر شود، اما پارک‌ها نباید با پول نفت احداث شود تا هزینه‌ای جدید به دولت متحمل نگردد.

دکتر سیدرضا فاطمی امین در سفر به نیشابور با حضور در شهرک صنعتی عطار این شهرستان از واحدهای؛ کاشی پردیس سرام پاژ، تولیدی کاغذ موسوی و نیز تولیدی اکسید آهن از سرباره فولاد بازدید کرد.

همچنین امروز زیرگذر ریلی عمار یاسر واقع در جنوب شهر نیشابور با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده