تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۵۲۷۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

تأمین اجتماعی از تفسیر قانون اجتناب کند

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: سازمان تأمین اجتماعی در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی در تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها شایسته است از تفسیر قوانین خودداری کند.

به گزارش می‌متالز، حسین پیرمؤذن در آخرین جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی با تبریک امام عصر (عج) و هفته سربازان گمنام امام عصر در تأمین امنیت و اقتدار ایران اسلامی اظهار کرد: شورای گفتگو در زیربخش قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار با مساعدت مدیران ۳ قوا و همراهی بخش خصوصی برگزار می‌شود تا زمینه تعامل بیشتر دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها با بخش خصوصی مهیا شود.

وی تصریح کرد: ما در این جلسات سعی می‌کنیم تا مصوبات مجلس و دولت را مورد پیگیری قرار دهیم تا در کنار بهبود فضای کسب و کار و تسهیل صدور مجوزها، فرآیند حمایت و پشتیبانی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز رقم بخورد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: با تاکید استاندار اردبیل در ماه‌های اخیر جلسات منظم با هدف تسهیل‌گری فضای کسب و کار استان آغاز شده که با دعوت از مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و فعالان بخش خصوصی سعی داریم تا قوانین مخل تولید و صنعت را از سر راه برداشته و به بهبود فرآیند‌ها کمک کنیم.

پیرمؤذن افزود: در جلسه پایانی شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در سال‌جاری موضوع تأمین اجتماعی و پشتیبانی‌های لازم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مطرح شد که مدیریت این سازمان توضیحات لازم را ارائه کرده و فعالان بخش خصوصی نیز دغدغه‌های جدی خود را در این زمینه اعلام کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار اردبیل قرار شد کمیته‌ای با محوریت معاون امور اقتصادی استانداری، نمایندگان بخش خصوصی و مدیران تأمین اجتماعی برگزار شود تا بخش عظیمی از قوانین و مقررات دست و پا گیر تأمین اجتماعی رفع و تسهیل‌گری شده و دستگاه‌های دولتی نیز از تفسیر قوانین اجتناب کنند.

پیرمؤذن اضافه کرد: امیدواریم با محوریت سازمان امور اقتصادی و دارایی و ستاد خدمات سرمایه‌گذاری فرآیند‌ها در بهبود فضای کسب و کار تسهیل شده و شرایط مطلوبی را در استان شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در سال آینده نیز همین جلسات با حضور مدیران دستگاه‌های مختلف به ویژه حوزه صنعت، گردشگری و بخش‌های دیگر ادامه خواهد یافت تا ما بتوانیم به نتایج مطلوبی دست پیدا کنیم.

پیرمؤذن با بیان اینکه در صدور و تمدید کارت بازرگانی نیازی به استعلام از تأمین اجتماعی نیست، ادامه داد: در صدور کارت‌های بازرگانی لازم نیست که بدهی‌های گذشته فعالان این حوزه مورد رصد قرار گیرد بلکه با اصلاح رویه‌ها بهتر است شرایط در این بخش به صورت تسهیل‌گر مهیا شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس قوانین و مقررات ابلاغ شده به تأمین اجتماعی این سازمان حق ندارد دفاتر قانونی بخش خصوصی را که مربوط به سال‌های قبل است، مورد بررسی قرار دهد بلکه بهتر است دفاتر در همان سال مالی بررسی و به صورت شفاف موارد و موضوعات اطلاع‌رسانی شود.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران استان اردبیل (ایسنا)

عناوین برگزیده