تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۱۷
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۲۵۴۳۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل:

اخذ استعلام از تامین اجتماعی روند تمدید کارت بازرگانی را طولانی می‌کند

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل با بیان اینکه اخذ استعلام از تامین اجتماعی پروسه تمدید کارت بازرگانی را طولانی می‌کند، گفت: طی مکاتباتی که انجام شده عدم نیاز به استعلام از تامین اجتماعی در ستاد تسهیل مصوب شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، حسین پیرموذن در نود و نهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل سالن کنفرانس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: با پیگیری مصوبات شورای گفتگو و حذف قوانین مخل کسب و کار، امید در میان فعالان بخش خصوصی بیشتر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل افزود: شورای گفتگو بر اساس قانون کسب و کار فعالیت می‌کند و قرار است در این جلسات بخش خصوصی و دولت گفتگو‌های گره‌گشا داشته باشند، در همین راستا اکنون شورا‌های گفتگوی کشور و هیات دولت در زمینه حذف قوانین محل کسب و کار فعالیت می‌کنند که امری امیدآفرین است.

وی با اشاره به مشکلاتی که بنگاه‌های اقتصادی در ارتباط با اداره کل تامین اجتماعی دارند، افزود:به رغم اینکه طبق قانون برای تمدید کارت بازرگانی نیازی به استعلام از تامین اجتماعی نیست، اما این روند در حال حاضر در استان انجام می‌شود که باعث طولانی شدن پروسه تمدید کارت بازرگانی می‌شود.

پیرموذن بیان کرد: طی مکاتباتی که انجام شده عدم نیاز به استعلام از تامین اجتماعی در ستاد تسهیل مصوب شده است و به زودی ابلاغ خواهد شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان اردبیل گفت: انتظار داریم که در قبال فعالان بخش خصوصی طبق قانون و بخشنامه عمل شود، ولی در بعضی موارد مشاهده می‌شود که خارج از قانون، مشکلاتی برای فعالان بخش خصوصی توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان اردبیل (ایرنا)

عناوین برگزیده