تاریخ: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۵۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۲۵۳۰۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر اقتصاد:

نتوانستیم وابستگی بودجه به نفت را کم کنیم

‌می‌متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: طی سالیان متمادی نتوانستیم ساختار بودجه کشور و وابستگی آن به درآمد‌های نفتی را کم کنیم و همچنین نتوانستیم وابستگی بخش خارجی کشور به وجوه ارزی ناشی از صادرات نفت را کاهش دهیم.

به گزارش می‌متالز، ذبیح الله سلمانی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه چندین سال شرایط سختی را به لحاظ تورم و رکود اقتصادی در کشور تجربه کردیم، افزود: همه این‌ها از ساختار ناموزون و نامتعادل سیستم اقتصادی و وابستگی اداره کشور به درآمد‌های نفتی و نیز تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران ناشی می‌شود.

وی با بیان اینکه به جای درآمد‌های نفتی، باید دولت را به درآمد‌های ناشی از کار و تولید داخلی و درآمد‌های مالیاتی سوق بدهیم، اظهار داشت: متاسفانه طی سال‌های گذشته نتوانستیم توان تولیدی و ثروت آفرینی را افزایش بدهیم و سهم دولت را از درآمد‌های تولید به عنوان مالیات وصول کنیم، همه این‌ها باعث شد که رکود اقتصادی و تورم افسارگسیخته در کشور اتفاق بیفتد و در مواقعی منزلت و کرامت مردم ایران را در سیطره خود قرار بدهد.

سلمانی با بیان اینکه اولین اقدامی که در دولت سیزدهم در راستای توجه به معیشت و منزلت مردم اتفاق افتاد، نگارش برنامه‌های راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی است، افزود: کاهش تورم، ایجاد اطمینان خاطر برای تولیدکنندگان از طریق رفع موانع و تامین مالی ارزان قیمت و پایدار، کاهش بار مالیاتی برای تولیدکنندگان، اخذ مالیات از فعالیت‌های سوداگرانه و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی از جمله محور‌های عمده این برنامه‌ها است.

وی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد صدور مجوز‌های کسب و کار در کشور افزود: همه دستگاه‌های اجرایی که مسوولیت صدور مجوز کسب و کار را دارند به این پنجره واحد وصل شدند و تسریع در صدور مجوز‌ها صورت گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تامین امنیت سرمایه گذاری و رفع موانع آن از برنامه‌های دیگر این وزارتخانه در سال جاری است، اظهار داشت: حمایت از کسب و کار‌های نوین و دانش بنیان نیز از اولویت‌های اصلی و اساسی وزارتخانه است.

در این مراسم محمدرضا نادری به عنوان سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان معرفی و از خدمات ابوالفضل عباسچیان مدیرکل قبلی این اداره قدردانی شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده