تاریخ: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۳
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۵۳۱۴۱
سرویس خبر : انرژی

اکتشاف میادین گازی در جهرم

‌می‌متالز - نماینده مردم جهرم در مجلس با اشاره به اکتشاف میادین گازی در جهرم گفت: خرداد ماه امسال حفاری چاه‌های گاز در جهرم آغاز می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اکتشاف میادین گازی در جهرم انجام شده است، گفت: بخشی از بودجه کشور به‌نام سه درصد فروش نفت و گاز به مناطق نفت‌خیز تعلق می‌گیرد. در جهرم دو سال و نیم برای مطالعات دقیق برای رسیدن به سفره‌های نفت و گاز وقت گذاشتیم و خوشبختانه به اطلاع می‌رسانم که به سفره‌های گاز در جهرم رسیده‌ایم.

وی افزود: با توجه به پایان مطالعات، این پروژه در حال انتخاب پیمانکار است و در خرداد ماه حفاری چاه‌های گاز در جهرم آغاز می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: از اردیبهشت‌ماه نیز جاده دسترسی و دکل حفاری برای این چاه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی عنوان کرد: با آغاز این پروژه می‌توانیم به ظرفیت‌های، چون پالایشگاه گاز و همچنین سهم سه درصدی حاصل از فروش نفت و گاز نیز در تامین بودجه شهرستان فکر کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه قطعا یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای توسعه، حوزه حمل و نقل است که در همین راستا احداث راه اهن و توسعه فرودگاه جهرم در دستور کار به طور جدی وجود دارد، گفت: پروژه راه آهن جهرم در مسیر تهاتر نفت است و این اتفاق باعث تسریع در پروژه می‌شود.

وی ادامه داد: منابع توسعه باند فرودگاه بین المللی جهرم تامین شده است و در چند روز آینده مناقصه آن برگزار خواهد شد تا بتوانیم در آینده نزدیک شاهد پرواز هواپیما‌های بزرگ‌تر از فرودگاه جهرم باشیم.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از خردادماه پرواز نجف از جهرم برقرار می‌شود، گفت: درحال رایزنی در خصوص مسیر پرواز و ورودی به عراق هستیم تا هم مسیر کوتاه‌تر شود و هم هزینه پرواز کاهش پیدا کند.

رضایی کوچی اظهار کرد: همچین از خردادماه پرواز مشهد هم به فرودگاه جهرم اضافه خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده