تاریخ: ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۱۸
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۲۵۳۴۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون صمت گلستان:

صنایع گلستان امسال حدود ۱۰ هزار میلیارد ریال وام رونق تولید گرفتند

‌می‌متالز - معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: صاحبان ۱۶۶ واحد تولیدی این استان امسال ۹ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید گرفتند.

به گزارش می‌متالز، فرهاد زارع افزود: گلستان با جذب این میزان تسهیلات بانکی موفق به کسب رتبه هفتم در بین استان‌های کشور شد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط، صاحبان ۳۵۶ واحد برای دریافت ۳۶ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال وام توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به بانک‌های عامل معرفی شدند.

زارع در خصوص حمایت از واحد‌های تولیدی برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات تصریح کرد: صاحبان ۱۷ واحد تولیدی موفق به جذب ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی و نوسازی شدند که جایگاه گلستان در جذب این اعتبارات به دوم کشوری ارتقا یافت.

به گفته وی همچنین صاحبان ۵۷ واحد تولیدی برای دریافت ۲ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به منظور بازسازی و نوسازی صنایع خود به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان اضافه کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای رونق تولید واحد‌ها با برگزاری یک صد نشست طی سال، ۷۲۶ مصوبه داشت که ۴۸۵ مصوبه آن ۱۰۰ درصد اجرا شد و بقیه در دست اقدام یا ییگیری برای رفع موانع برای اجراست.

به گفته کارشناسان حوزه صنایع گلستان، نبود تامین نقدینگی و سرمایه در گردش موردنیاز برای بازسازی و نوسازی ماشین آلات فرسوده، بدهی‌های معوق بانکی، مشکلات بازاریابی و فروش محصول، نبود تامین وثیقه مورد نیاز برای دریافت تسهیلات بانکی، نبود تامین مواد اولیه، نوسان شدید قیمت مواد اولیه و نوساز نرخ ارز از مهم‌ترین موانع این واحد‌های نیمه فعال در استان است.

استان گستان هزار و ۳۴ واحد دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت ایجاد ۲۶ هزار و ۸۵۸ فرصت شغلی دارد که محل استقرار آن‌ها در شهرک ها، نواحی صنعتی و خارج از این محدوده است..

واحد‌های تولیدی استان گلستان در بخش صنعت و صنایع تبدیلی کشاورزی ایجاد شده که ۹۷ درصد آن را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهد.

مرز مشترک زمینی با کشور ترکمنستان و برخورداری از گمرک اینچه برون گنبدکاووس، ارتباط ریلی با ترکمنستان و آسیای میانه در سال‌های اخیر، دسترسی به گمرک امیر آباد بهشهر در مازندران، وجود فرودگاه بین‌المللی گرگان و فعالیت بیش از ۸۰۰ بازرگان دارای کارت فعالیت، از ظرفیت‌های مهم رونق تولید در گلستان است.

گلستان با بیش از ۲۰ هزار کیلومتر مربع وسعت، در همسایگی سه استان مازندران، خراسان شمالی و سمنان و کشور ترکمنستان قرار دارد.

اقتصاد اصلی ساکنان استان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری گلستان بر پایه کشاورزی استوار است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان گلستان (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده