تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۱۷۴
کد خبر: ۲۵۳۶۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ایجاد ۲۴۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در بوشهر

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهراز صدور ۵۲ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با سرمایه گذاری دوهزار و ۴۱۳ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش می‌متالز، حسن بحرینی افزود: صدور این میزان پروانه بهره‌برداری صنعتی باعث اشتغال ۵۰۲ نفر در سال گذشته در استان بوشهر شده است.

وی عنوان کرد: طبق وضعیت موجود تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در زمینه‌های مختلف نظیر کانی غیر فلزی، کانی فلزی و صنایع معدنی با سرمایه گذاری ۱۹۲ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال و اشتغال ۲۳ هزارو ۸۹۱ نفر در استان صادرشده است.

وی وجود زیرساخت‌های صنعتی نظیر ۱۹ شهرک و نواحی صنعتی و ۴ منطقه ویژه اقتصادی در استان بوشهر را از جمله مزیت‌های خوب این استان برای ایجاد واحد‌های صنعتی در زمینه‌های مختلف دانست.

معاون امور صنایع و معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت بالای برخی صنایع کوچک، متوسط و بزرگ در استان در راستای تحقق شعارسال "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"، دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آمادگی لازم را برای رفع مسائل و مشکلات هریک از بنگاه‌های تولیدی در زمینه‌های مختلف نظیر مسائل بانکی، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ... را به‌صورت ویژه و مستمر پیگیری و دنبال خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده