تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۱
بازدید: ۱۱۹
کد خبر: ۲۵۳۶۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ناظر گمرکات مازندران:

تجارت گمرکات مازندران با اوراسیا از ۳۵۶ میلیون دلار گذشت

‌می‌متالز - ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر گفت: در ۱۲ ماهه سال جاری صادرات گمرکات مازندران به کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۷۷ میلیون و ۶۴۴ هزار دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰۶ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، علی یوسفی منش با اعلام این خبر اظهار داشت: از کشور‌های مذکور به ترتیب فدراسیون روسیه با ۴۹ میلیون و ۶۰۶ هزار دلار؛ قزاقستان با ۲۲ میلیون و ۸۱۵ هزار دلار، ارمنستان با ۴ میلیون و ۱۰۶ هزار دلار؛ بلاروس با ۹۱۲ هزار دلار و قرقیزستان با ۲۰۵ هزار دلار اولین تا پنجمین کشور‌های مقصد کالا‌های صادراتی گمرکات مازندران شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، فرآورده‌های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و... شده اند.

وی ادامه داد: در همین مدت، واردات گمرکات مازندران از کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۷۹ میلیون و ۶۳ هزار دلار رسیده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود: کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۲۱۸ میلیون و ۳۶۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۶۰ میلیون و ۱۱ هزار دلار؛ ارمنستان با ۵۸۸ هزار دلار مبدا کالا‌های وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده‌ترین کالا‌های وارد شده از این کشور‌ها غلات، روغن ودانه‌های روغنی، چوب و تخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و... بوده است

وی بیان داشت: میزان تجارت خارجی کشورمان در بخش صادرات و واردات با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ به یک میلیون و ۳۴۲ هزار تن بوده است که به ارزش ۳۵۶ میلیون و ۷۰۷ هزار دلار رسید و در مجموع ۱۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش نشان می‌دهد.

منبع: موج نیوز

عناوین برگزیده