تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۳
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۲۵۳۷۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سرمایه‌گذاری در حوزه صنعتی آذربایجان‌غربی افزایش یافت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صمت آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در حوزه صنایع استان، سرمایه‌گذاری انجام شد که نسبت به سال پیش از آن بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش می‌متالز، غلامرضا بابایی افزود: سال گذشته بیش از ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال در حوزه صنایع استان سرمایه‌گذاری انجام شد که نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از ۲۳۹ واحد صنعتی با دریافت پروانه بهره‌برداری ایجادی و یا توسعه‌ای در استان وارد چرخه تولید شدند که برای بهره‌برداری و یا توسعه این واحد‌ها بیش از ۳۲ هزار و ۱۴۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام‌شده و با بهره‌برداری از آن‌ها زمینه اشتغال مستقیم برای چهار هزار و ۱۰ نفر فراهم‌شده است.

بابایی یادآور شد: اقدامات انجام‌شده در خصوص بهره‌برداری از واحد‌های صنعتی استان در سال گذشته به لحاظ صدور پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای نسبت به سال پیش از آن افزایش ۱۶ درصدی داشته و همچنین از نظر ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۸۰ درصد افزایش و از نظر ایجاد اشتغال دو درصد افزایش نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌غربی تأکید کرد: همچنین در سال گذشته ۲ هزار و ۴۹۵ فقره جواز تأسیس و توسعه در استان با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۸۱۲ هزار و ۵۰۵ میلیارد ریال و پیش‌بینی ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۴ هزار و ۶۰۹ نفر صادر شده است.

بابایی در خصوص صدور جواز تأسیس و توسعه تصریح کرد: در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن از نظر صدور بیش از ۴۱ درصد افزایش، از نظر حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۵۶۶ درصد و از نظر ایجاد اشتغال بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: هدف سازمان امسال ادامه روند افزایشی در حوزه صنعتی، معدنی و تجاری استان است و برای رسیدن به این هدف مهم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده