تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۶
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۲۵۳۹۰۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
فرآور سومین ماه کاهش درآمد را تجربه کرد؛

افزایش نرخ شمش روی "فرآور" در کنار کاهش درآمد‌ها

‌می‌متالز - از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه نیز فروش تجمیعی این شرکت به ۵،۵۶۷ تن رسیده، فروش ماهانه این شرکت در مقایسه با بهمن‌ماه ۲۱ درصد کاهش فروش را برای سومین ماه متوالی شاهد بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در گزارش فعالیت ماهانه خود در اسفندماه سال ۱۴۰۰ مجموع درآمد‌های شناسایی‌شده خود را از فروش محصولات مبلغی بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال به ثبت رسانده و طی ۱۲ ماه گذشته نیز درآمد‌های حاصل‌شده این شرکت معدنی برابر با ۳،۹۱۶ میلیارد ریال ارائه‌شده است.

این شرکت معدنی از ابتدای سال مالی تاکنون درآمد‌های عملیاتی خود را از فروش محصولات در بازار داخلی کسب کرده و در بازار صادراتی فعالیتی مستمر نداشت و تنها در بهمن ماه ۱۴۰۰ توانست فروش داشته باشد، سرمایه این شرکت ۶۶۰ میلیارد ریال اعلام‌شده است.

روند ثبت درآمد‌های فرآوری مواد معدنی ایران

درآمدی که فرآور در اسفندماه توانسته از فروش محصولات خود به دست آورد نسبت به ماه گذشته با کاهش درآمد ۱۸ درصدی روبه‌رو بوده و روند کاهشی درآمد‌ها به سومین ماه خود رسید، در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز شاهد رشد چشمگیر ۱،۰۹۶ درصدی درآمد‌ها بوده، طی ۱۲ ماهه گذشته درآمدی که این شرکت معدنی توانسته از خود بر جای بگذارد در مقایسه با سال گذشته ۱۰۶ درصد افزایش درآمد را به همراه داشته است.

افزایش نرخ شمش روی

همان‌طور که در جدول فوق ملاحظه می‌کنید این شرکت معدنی پس از افزایش درآمد شارپی که به دست آورد بعد از آن با سقوط درآمد‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند و اکنون فاصله درآمدی فرآور با نقطه اوج خود ۸۶ درصد کاهش‌یافته است.

نرخ فروش شمش روی "فرآور"

حال اکنون نگاهی خواهیم داشت به نرخ فروش محصول شمش روی تنها محصولی که فرآور در طی ادوار مختلف به فروش رسانده، در اسفندماه نرخ فروش این محصول در ازای هر تن مبلغی بالغ‌بر ۸۸ میلیون تومان گزارش‌شده که نسبت به سال گذشته ۴۱ درصد افزایش‌یافته است اما؛ با وجود افزایش نرخی که طی ۳ ماه گذشته به دنبال داشت با کاهش درآمد مواجه بود.

افزایش نرخ شمش روی

تولید ماهانه فرآور

شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در اسفندماه مقدار ۲۶۳ تن «شمش روی» تولید کرده که و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مقدار تولید این شرکت معدنی برابر با ۵،۰۰۹ تن گزارش‌شده، مقدار تولید «شمش روی» در اسفندماه با افزایش ۴۲ درصدی همراه بوده و در مقایسه با اسفندماه سال گذشته ۷ درصد کاهش تولید را شاهد بوده و همان‌طور که در نمودار فوق ملاحظه می‌کنید کمترین مقدار تولید در آذرماه به دست آمده است.

افزایش نرخ شمش روی

فروش ماهانه شرکت فرآور

بر پایه این گزارش، شرکت فرآور مواد معدنی ایران در اسفندماه سال جاری فروش ۳۴۰ تنی را از خود کرده که تماماً از فروش «شمش روی» بوده و از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفندماه نیز فروش تجمیعی این شرکت به ۵،۵۶۷ تن رسیده، فروش ماهانه این شرکت در مقایسه با بهمن‌ماه ۲۱ درصد کاهش فروش را برای سومین ماه متوالی شاهد بود.

افزایش نرخ شمش روی

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده