تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۹
بازدید: ۱۲۳
کد خبر: ۲۵۴۰۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ریالی از ۳۱۴۰ میلیارد ریال درآمد معادن به استان مرکزی پرداخت نشد

‌می‌متالز - نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس با بیان اینکه یک ریال از ۳۱۴۰ میلیارد ریال درآمد معادن موجود در استان مرکزی به این استان پرداخت نشد گفت: ۳ درصد درآمد فروش نفت به استان‌ها داده می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ولی‌الله بیاتی ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به تصویب بودجه در مجلس اظهار داشت: مجلس در تاریخ مشخص شده بودجه ۱۴۰۱ را تصویب کرد بنابراین مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی باید نسخه‌ای از سند بورجه را در اختیار داشته و به دقت مطالعه کنند و با اشرافیتی که بر آن دارند باید پیگیر مطالبات استانی باشند.

وی افزود: ساخت و تکمیل برخی طرح‌های ملی به استان‌ها واگذار شده که در بودجه ۱۴۰۱ قرار شده تا ۳ درصد از محل فروش نفت به استان‌ها پرداخت شود که این مسئله کمک بزرگی در راستای ساخت و تکمیل پروژه‌های استانی است.

بیاتی تصریح کرد: تلاش مجلس تصویب به صورت درست و حقیقی بودجه است تا با این اقدام خود، از تصویب کذایی بودجه که منبع و هزینه‌کرد آن معین و معلوم نیست، جلوگیری کند.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس با اشاره به مساله حذف ارز ترجیحی گفت: براساس بودجه مصوب براساس پیشنهاد دولت و با تصویب مجلس حذف ارز ترجیحی به میزان ۹ میلیارد دلار مورد قبول قرار گرفت که البته دولت اجازه داده شد در صورت حذف ارز ترجیحی، جایگزین معرفی کند.

وی عنوان کرد: همچنین سیزده میلیارد دلار ارز ترجیحی در مجلس برای سال ۱۴۰۱ مورد موافقت و تصویب قرار گرفت که این‌ها بخشی از مصوبات و، اقدامات کارشناسی مجلس در جریان بررسی بودجه سال آینده بوده است.

بیاتی با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی استان مرکزی گفت: در سال قبل شاهد درآمد ۳ هزار و ۱۴۰ میلیارد ریالی معادن در استان مرکزی بوده‌ایم، اما با وجود چنین درآمد بالایی از بخش معادن استان، حتی ریالی از این درآمد به استان داده نشد.

نماینده مردم فراهان، آشتیان و تفرش در مجلس خاطرنشان کرد: این درحالیست که براساس قانون، ۱۶ درصد از درآمد معادن باید برای زیرساخت‌های استان محل استقرار معادن در نظر گرفته شود که برای تحقق این مهم باید مدیران استانی آن را مورد توجه قرار دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده