تاریخ: ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۱
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۳۰۵۸۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
امام جمعه تکاب:

۱۵ درصد حقوق دولتی مردم تکاب از معادن پرداخت شود

‌می‌متالز - حجت الاسلام کوهی گفت: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی این بود که درآمد مس سونگون صرف مردم آذربایجان شود و مردم تکاب نمی‌گویند تمام درآمد معادن این شهرستان به تکاب و یا استان اختصاص داده شود بلکه مطالبه شان از استاندار و دولتمردان این است که حداقل ۱۵ درصد حقوق دولتی را در اختیار شهرستان قرار بدهند.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر خودشان در حرم امام راحل ایمان و امید را عامل ایجاد تحول در کشور عنوان کردند و فرمودند، هر کسی که دل در گرو این نظام و کشور دارد باید همه همت خود را در تقویت ایمان وامید به کار بگیرد و یکی از مهم‌ترین تلاش دشمنان و منافقین ناامید ساختن مردم ایران است.

وی افزود: دشمن با بزرگ نمایی مشکلات و تکرار این بزرگ نمایی توسط خودی‌ها موجب ناامیدی مردم و جوانان می‌شود و این که ما هم بیاییم مثل رسانه‌های غربی مسوولین نظام مقدس اسلامی را در سطوح مختلف ناکارآمد معرفی کنیم و خدمات ارزشمند نظام به ویژه دولت را نادیده بگیریم، در مردم ایجاد یأس و ناامیدی می‌کند. رهبر انقلاب به همه صاحبان تریبون سفاش می‌کنند با بیان دستاورد‌های انقلاب امید آفرینی کنند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: تلاش‌های دولت و مسوولین نشان گر حرکت آن‌ها به سوی حل مشکلات است؛ اخیرا در همین شهرستان تکاب مسوول بنیاد مستضعفان کشور و استاندار آذربایجان غربی حضور یافتند و آقای فتاح حدود ۵۰ میلیارد تومان بودجه به شهرستان اختصاص داد.

وی تصریح کرد: اختصاص بودجه به جاده تکاب شاهین دژ از دیگر خدمات دولت به شهرستان است و از مسوولین کشوری و استانی به خاطر این خدمات ارزنده تشکر می‌کنیم، البته یکی از اداراتی که در این زمینه کوتاهی کرده است، اداره کل راهداری استان است و متاسفانه اداره کل راه استان با کوتاهی خود موجب اجحاف در حق مردم تکاب شده است و ما از مسوولین استانی تقاضا داریم نگاه محوری به جاده‌های شهرستان داشته باشند.

حجت الاسلام کوهی با بیان این که معادن متعددی در شهرستان تکاب وجود دارد، گفت: وجود معادن متعدد و کوهستانی و سردسیری بودن روستا‌های این شهرستان اقتضا دارد مسوولین استانی به تکاب نگاه ویژه داشته باشند و باید کوتاهی‌های سال‌های گذشته جبران بشود.

وی گفت: سفر رئیس جمهور به استان آذربایجان شرقی و تبریز و استقبال پرشور خطبه آذربایجان از او حاکی از این است که مردم به دولت امید دارند و دولت به مردم خدمت می‌کند و تلاشش خدمت خصوصا در عرصه اقتصادی است.

وی تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی این بود که درآمد مس سونگون صرف مردم آذربایجان شود و مردم تکاب نمی‌گویند تمام درآمد معادن این شهرستان به تکاب و یا استان اختصاص داده شود بلکه مطالبه شان از استاندار و دولتمردان این است که حداقل ۱۵ درصد حقوق دولتی را در اختیار مردم شهرستان تکاب قرار بدهند و این کمترین حق مردم است.

امام جمعه تکاب افزود: چرا ۱۵ درصد حق مردم تکاب باید در سایر شهرستان‌ها هزینه شود و مردم تکاب هستند که عوارض معادن را تحمل می‌کنند. طبق مصوبه این ۱۵ درصد حقوق دولتی هزینه شهرستان تکاب بشود.

وی عنوان داشت: امسال سال انتخابات است و از الان اگر ما فضای شهر را انتخاباتی و تبلیغاتی کنیم به شهر ما آسیب خواهد زد و عوارضی را به وجود خواهد آورد و لذا باید مسوولین، مردم و افراد مختلف به این مساله توجه کنند. تریبون و دفتر امام جمعه به هیچ وجه به نفع و یا علیه فردی در انتخابات موضع نخواهد گرفت و بلکه وظیفه ما دعوت مردم به انتخابات و تبیین شاخص‌های فرد اصلح می‌باشد.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده