تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۲
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۲۷۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان:

حق و حقوق استان کرمان از درآمد معادن را باید با گفتمان واحد پیگیر باشیم

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: به تناسب ثروتی که از استان کرمان برداشت می‌شود در استان کار نشده و باید با گفتمان واحد پیگیر حقوق استان از معادن باشیم.

به گزارش می‌متالز، علی زینی‌وند در شورای معادن استان کرمان اظهار داشت: مدیران اگر قرار است نماینده به جلسات بفرستند این نماینده باید ثابت و تام الاختیار باشد تا هر تصمیمی گرفته شد بتواند پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه بر اساس تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت تفویض اختیارات به شورای معادن هنوز آنطور که باید انجام نشده است گفت: معادن درآمد‌های سرشاری دارند، اما حق و حقوق استان از این معادن داده نشده است.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید با گفتمان واحد پیگیر حق و حقوق استان از درآمد معادن باشیم افزود: یک درصد از خسارات معادن به استان باید با جدیت پیگیری و وصول شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان کرمان در مجلس تاثیرگذار هستند و باید از ظرفیت آن‌ها در احقاق حقوق استان استفاده کرد ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که شرکت‌ها و معادن بزرگ بخشی از درآمد خود را با برنامه‌ریزی دقیق در استان سرمایه‌گذاری کنند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه منابع معدنی استان محدود و بالاخره پایان‌پذیر است و باید برای آینده استان چاره‌اندیشی کرد گفت: شرکت‌های معدنی باید بخش مولد استان را فعال کرده و در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه به تناسب ثروتی که از استان کرمان برداشت می‌شود در استان کار نشده است افزود: باید این درآمد‌ها در استان هزینه و توسعه متوازن ایجاد شود.

در این جلسه مهدی حسینی‌نژاد مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز با بیان اینکه محیط زیست استان کرمان از چهل معدن استان به‌دلیل آلایندگی شکایت داشته است اظهار داشت: هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم یک درصد معادن استان کرمان در سال جاری بود که باید پیگیری و وصول شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده