تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۴۹
بازدید: ۱۹۴
کد خبر: ۲۵۴۰۶۹
سرویس خبر : انرژی

مشکلی در تامین برق وجود ندارد

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اکنون و با توجه به شرایط هوا هیچ مشکلی در تامین برق وجود ندارد. مصطفی رجبی مشهدی درباره اثر گردوغبار موجود در هوا بر شبکه‌های برق اظهار کرد: طراحی شبکه برق با توجه به این نوع آلودگی انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، وی ادامه داد: این نوع طراحی برای همه نقاط کشور در نظر گرفته نشده که اگر گردوخاک از یک میزان بیشتر شد شبکه تاب آوری لازم را داشته باشد. سخنگوی صنعت برق گفت: در استان‌هایی که در معرض گردوغبار هستند و هوای شرجی و رطوبتی دارند یا در شرایطی قرار دارند که امکان داشته باشد عایق‌های شبکه به عنوان رسانا عمل کنند، در سال‌های اخیر توانسته ایم تعداد زیادی از مقره‌ها را تعویض کنیم.

رجبی مشهدی افزود: همچنین از پوشش‌های آب گریز استفاده شده تا شرایط عایق‌ها و مقره‌ها در شرایط ایده‌آل باقی بماند. وی ادامه داد: پیش‌بینی شده از میزان آلایندگی تا ساعات دیگر کاسته شود و امید است روز‌های آینده شرایط بهتر باشد تا مشکلی ایجاد نشود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: اکنون شبکه برق در شرایط پایدار قرار دارد و مشکلی در تامین برق نیست.

رجبی مشهدی افزود: نیازی نیست مشترکان در این شرایط اقدامی برای وسایل برقی خود بکنند. البته همواره صرفه جویی را مدنظر قرار دهند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده