تاریخ: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۷:۱۷
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۴۱۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قانون اتاق بازرگانی تا تابستان تعیین تکلیف می‌شود

‌می‌متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اصلاح قانون اتاق بازرگانی، صنایع، معادن جمهوری اسلامی در دستور کار مجلس قرار دارد و با نگاه علمی و با هدف تحول ساختاری بررسی و تا پایان تابستان امسال تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی شامگاه سه شنبه در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی کرمان با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با موضوع تحقق شعار سال افزود: در این اصلاحیه نظرات اتاق بازرگانی هم اخذ می‌شود.

وی اظهار داشت: تاثیرگذاری نمایندگان اتاق بازرگانی استان کرمان در کشور، نمونه‌ای از توانمندی این استان است و اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده با همکاری این اتاق صورت گرفته است.

پورابراهیمی افزود: راهبرد و هدف ما تقویت بخش خصوصی در اقتصاد ایران است و نگاه تخصصی، رویکرد و فضای شکل گرفته در اتاق بازرگانی در این زمینه قابل قدردانی است؛ حوزه رسالت اجتماعی و جایگاه مشاوره‌ای این اتاق در استان کرمان نیز به خوبی فعالیت می‌کند، در حوزه کرونا و فضای آموزشی اتاق کرمان ظرفیت خوبی شکل گرفته و در حال پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: بحث بهره وری و فضای کسب و کار در استان کرمان نیازمند نگاه کارشناسی است و پیشنهاد می‌شود این موضوع را به عنوان بحث کارشناسی در شورای راهبردی استان مطرح کنیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: شورای راهبردی با محوریت نماینده، ولی فقیه در استان کرمان و حضور تمامی ارکان نظام در استان به عنوان اقدامی مناسب در مسیر توسعه استان تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: این شورا به صورت ویژه در استان‌های دیگر وجود ندارد و تصمیمات شورای راهبردی استان کرمان حول نظر نماینده، ولی فقیه در استان اقدام مثبت در توسعه استان است.

پورابراهیمی با بیان اینکه بحث آب در شورای راهبردی با حضور دستگاه‌ها مطرح شده است گفت: پیشنهاد می‌کنیم که دلسوزی و اولویت‌های اتاق بازرگانی کرمان در این خصوص و دیگر مسایل کلان ظرف ١٠ روز آینده به شورای راهبردی استان ارایه شود.

وی با بیان اینکه مسائل را در شورای گفت و گوی کشور و استان مطرح می‌کنیم و کارگروه‌ها را ذیل آن تشکیل می‌دهیم تصریح کرد: سال ١۴٠١ با اولویت‌های تحقق شعار سال و این فرمان مقام معظم رهبری و بر مبنای تحقق تولید دانش بنیان در اولویت سیاست‌های استان کرمان قرار گیرد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس ورای اسلامی با بیان اینکه تمامی دانشگاه‌ها ظرفیت فوق العاده در تحقق شعار سال محسوب می‌شوند و شرکت‌های ما در این حوزه توانمند هستند گفت: طی توافقی با معاون رییس جمهوری داشتیم، واحد‌های صنعتی بزرگ به صورت مستقیم به شرکت‌ها و صنایع کوچک وصل می‌شود.

پورابراهیمی عنوان کرد: انتقال آب از خلیج فارس را عده‌ای یک رویا می‌پنداشتند و در همین زمان به شدیدترین تحریم‌ها برخورد کردیم، اما ساخت تجهیزاتی که پیش از تحریم‌ها وارداتی بودند، به دانشگاه شریف سپرده شد و سال گذشته اعلام شد که هیچ قطعه وارداتی برای خط دوم انتقال آب نیاز نداریم.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمان (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده