تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۲۲
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۵۴۴۲۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

مزایده ۲۸ ردیف املاک و مستغلات توسط سازمان اموال تملیکی

‌می‌متالز - براساس جزئیات اولین مزایده املاک و مستغلات سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سال جاری، در این مزایده ۲۸ ردیف املاک و مستغلات شامل یک ردیف باغ اراضی، ۲ ردیف زمین بایر، ۲۳ ردیف ملک مسکونی، یک ردیف مغازه و یک ردیف ملک صنعتی مطرح شده است.

به گزارش می‌متالز، اولین مزایده سراسری به شماره ۱۱۲۵ املاک و مستغلات این سازمان در سال جاری به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه مزایده الکترونیک دولت (ستاد)، اواخر فروردین ماه برگزارخواهد شد. بر اساس اعلام اموال تملیکی، ساعت ۸ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۲۴ اطلاعات این آگهی در سایت سازمان و سامانه تدارکات الکترونیکی دولت منتشر خواهد شد و آخرین مهلت ارسال پیشنهاد قیمت، ساعت ۲۴ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۴ خواهد بود.

در این مزایده ۲۸ ردیف املاک و مستغلات شامل یک ردیف باغ اراضی، ۲ ردیف زمین بایر، ۲۳ ردیف ملک مسکونی، یک ردیف مغازه و یک ردیف ملک صنعتی مطرح شده است. قیمت پیشنهادی متقاضیان می‌بایست بالاتر از قیمت پایه کارشناسی باشد.

بر این اساس بسته پیشنهادات نیز ساعت ۱۴ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۵ در محل سازمان مرکزی، رمزگشایی و در همان روز نیز برندگان مزایده اعلام می‌شوند؛ حضور متقاضیان در جلسه رمزگشایی پیشنهادات بلامانع است. آگهی مربوط به مزایده مذکور در روزنامه‌های «آسیا» چاپ روز دوشنبه مورخ ۲۲ فروردین ماه و «کیهان» چاپ روز سه‌شنبه مورخ ۲۳ فروردین ماه منتشر خواهد شد و برای عموم مردم قابل دسترس است.

متقاضیان برای دریافت اطلاعات و آگاهی از شرایط می‌توانند به نمایندگی‌های سازمان در سراسر کشور مراجعه و از املاک مطرح در مزایده بازدید به عمل آورند. ضمناً رعایت موارد ذیل الزامی می‌باشد:

۱-برگزاری مزایده صرفا از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی دولت می‌باشد و کلیه‌ی مراحل فرایند مزایده شامل پرداخت تضمین شرکت در مزایده (ودیعه)، ارسال پیشنهاد قیمت و رمزگشایی پیشنهادات در بستر سامانه مذکور انجام می‌پذیرد.

۲-متقاضیان شرکت در مزایده می‌بایست جهت ثبت نام و دریافت گواهی امضای الکترونیکی (توکن) با شماره ۱۴۵۶ مرکز راهبری و پشتیبانی تماس حاصل نمایند و یا به آدرس اینترنتی به نشان setadiran.ir مراجعه نمایند.

۳-خریداران محترم می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس اینترنتی سازمان به نشانی WWW.TAMLIKI.IR مراجعه و برای بازدید از املاک مطرح در مزایده استان تهران با شماره تلفن ۴۴۹۰۷۶۰۲ و ۴۴۹۰۳۳۷۲ هماهنگی لازم بعمل آورند.

۴-شرکت کارمندان دولت در مزایده منع قانونی دارد.

۵- متقاضیان محترم جهت اخذ اطلاعات و آگاهی از شرایط و نحوه انعقاد قرارداد به نمایندگی‌های سازمان مراجعه و از املاک مطرح در مزایده بازدید بعمل آورند.

۶-املاکی که دارای شریک مشاعی بوده و همچنین املاکی که فاقد سند مالکیت ثبتی می‌باشند تخلیه بر عهده خریدار است و از طریق تنظیم صلح نامه واگذار می‌گردد.

۷-همزمان با انعقاد قرارداد با برنده مزایده، در املاکی که فاقد مفاصاحساب شهرداری و اداره امور مالیاتی باشد به برنده وکالت داده می‌شود تا ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ عقد، ضمن مراجعه به مبادی ذیربط اقدامات لازم جهت اخذ مفاصا حساب‌ها و استعلامات مربوطه به عمل آورد. در صورت عدم اقدام در موعد مقرر سازمان مسئولیتی در قبال پرداخت بدهی‌ها و خسارات احتمالی نخواهد داشت. هرگاه که مبلغ لازم جهت تسویه مفاصاحساب ماخوذه بیش از مبلغ قرارداد فیمابین باشد سازمان حق فسخ قرارداد را برای خود محفوظ می‌دارد.

۸- در فروش اقساطی، برندگان ملزم به پرداخت سود اقساط به میزان سود بانکی مصوب شورای پول و اعتبار در قرارداد‌های فی مابین می‌باشند.

۹-قیمت پیشنهادی متقاضیان املاک مطرح در مزایده میبایست بالاتر از قیمت پایه کارشناسی باشد.

۱۰-حضورمتقاضیان محترم در جلسه رمزگشایی پیشنهادات بلامانع است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده