تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۵۴۶۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
اوکراین به بازار صادرات بازگشت؛

قیمت آهن خام صادراتی روسیه به دلیل تقاضای محدود کاهش می‌یابد

‌می‌متالز - قیمت آهن خام صادراتی روسیه در طول هفته منتهی به پنجشنبه ۷ آوریل کاهش یافت چراکه خریداران تنها حاضر به معامله با تعداد محدودی از تآمین کنندگان هستند.

خریداران ریسک خرید از روسیه را قبول نمی‌کنند

به گزارش می‌متالز، در همین حال شنیده شد که یکی از تامین کنندگان اوکراینی به بازار آهن خام صادراتی بازگشته است. عرضه از هر دو کشور به دلیل جنگ روسیه با اوکراین و تحریم‌های بین المللی اعمال شده مختل شده است.

ارزیابی قیمت فست مارکت در روز پنجشنبه برای آهن خام با منگنز بالا صادراتی بندر اصلی فوب دریای سیاه، ۷۰۰ – ۷۵۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۷۸۰ – ۷۹۰ دلار در هر تن هفته قبل، کاهش یافته است.

در اوایل هفته، محموله آهن خام روسیه با قیمت حدود ۷۵۰ دلار در هر تن فوب به یک خریدار ترک فروخته شد.

با این حال، در اواخر هفته شنیده شد که یک تاجر بین‌المللی آهن خام را از همان تامین‌کننده روسی با قیمت بسیار پایین‌تر و در حدود ۷۰۰ دلار در هر تن فوب خریداری کرده است.

چندین تاجر، سطح قابل اجرا برای آهن خام با مبداء روسیه را ۷۰۰ – ۷۱۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه تخمین زدند.

در اواخر هفته گذشته در ایتالیا، پیشنهادات آهن خام با مبداء روسیه با قیمت ۸۵۰ دلار در هر تن cfr شنیده شد.

در اوایل دوره ارزیابی قیمت، پیشنهادات به ۸۳۰ دلار در هر تن cfr کاهش یافت، حتی شنیده‌ها حاکی از این است که عرضه‌کننده آماده فروش به قیمت ۸۰۰ دلار در هر تن cfr، معادل حدود ۷۳۰ – ۷۴۰ دلار در هر تن فوب است، اما هیچ علاقه‌ای از خریداران شنیده نشد.

چندین منبع، قیمت بازار آهن خام وارداتی را ۷۹۰ دلار در هر تن cfr یا ۷۲۰ – ۷۳۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه یا کمتر تخمین زده اند.

ارزیابی قیمت فست مارکت در روز پنجشنبه برای آهن خام وارداتی cfr ایتالیا، ۷۹۰ – ۸۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۸۵۰ دلار در هر تن در هفته گذشته، کاهش یافت.

اوکراین به بازار آهن خام بازمی گردد

شنیده شد که شرکت ArcelorMittal Kryvyi Rih اوکراین (AMKR) که در مرکز این کشور قرار دارد، با پیشنهاد فروش آهن خام به ایالات متحده با قیمت ۱۰۰۰ دلار در هر تن فوب دریای بالتیک به بازار صادرات بازگشت.

گزارش شده است که تامین کننده می‌تواند مواد را از طریق زمین به گدانسک در لهستان، که در دریای بالتیک است، تحویل دهد و از آنجا به مراکز صادرات ارسال کند.

ارزیابی قیمت فست‌مارکت در روز پنجشنبه برای آهن خام با منگنز کم صادراتی بندر اصلی فوب دریای بالتیک، ۷۵۰ تا ۸۰۰ دلار در هر تن بود که نسبت به قیمت ۸۳۰ تا ۸۴۰ دلار در هر تن هفته قبل، به دلیل صادرات کمتر آهن خام دریای سیاه کاهش یافت.

منابع بازار میانگین حق بیمه طبیعی در بازار صادراتی از دریای بالتیک بر روی دریای سیاه را ۵۰ دلار در هر تن تخمین زدند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده