تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۱۰
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۲۵۴۶۲۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
عملکرد اسفند ماه «فخوز»

تحلیل عملکرد فولاد خوزستان/ مسیر حرکتی «فخوز» امسال هم مثبت است؟

‌می‌متالز - فولاد خوزستان در اسفند ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۳۰هزار تن از محصولات خود تولید کرد و ۶۲۸هزار تن از محصولاتش را به فروش رساند. «فخوز» در اسفند ماه از محل فروش محصولات خود درآمدی هشت هزار و ۴۷۰میلیارد شناسایی کرد و رکورد فروش یک ساله خود را شکست.

به گزارش می‌متالز، شرکت فولاد خوزستان که با نماد «فخوز» در بورس معامله می‌شود، گزارش عملکرد اسفند ماه سال ۱۴۰۰ خود را منتشر کرد که در این گزارش به بررسی آن می‌پردازیم.

رشد ۱۰۰ درصدی تولید فخوز در سال ۱۴۰۰

شرکت فولاد خوزستان، آخرین ماه سال ۱۴۰۰ را با ثبت تولید یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن از محصولات خود به پایان برد و مجموع تولید خود در این سال را به بیش از ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رساند.

مجموع تولید فخوز در اسفند ماه ۱۴۰۰، نسبت به بهمن ماه همان سال حدود ۲۲ درصد رشد کرد. همچنین این رقم در مقایسه با اسفند سال ۹۹ حدود دو برابر شده است.

به علاوه، محصولات گندله، آهن اسفنجی، بلوم و بیلت و اسلب، به ترتیب بیشترین سهم از تولید فخوز در اسفند ماه را به خود اختصاص دادند.

افزایش اندک فروش فخوز در اسفند ماه

مقدار فروش اسفند ماه فخوز نیز نسبت به بهمن صعودی بود و رشد چهار درصدی را ثبت کرد. به این ترتیب فخوز در آخرین ماه سال ۱۴۰۰، حدود ۶۲۸ هزار تن از محصولاتش به فروش رساند که ۸.۳ درصد بیشتر دوره مشابه سال ۱۳۹۹ است.

به این ترتیب، با پایان اسفند ماه، فروش کل فخوز در سال ۱۴۰۰ از سه میلیون ۷۷۰ هزار تن عبور کرد.

رکوردشکنی فخوز در مبلغ فروش

فولاد خوزستان در اسفند ۱۴۰۰، درآمدی هشت هزار و ۴۷۰ میلیارد تومانی از فروش محصولات خود شناسایی کرد و رکورد فروش خود در یک سال اخیر را شکست. سه هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان از کل مبلغ فروش اسفند فخوز، مربوط به بلوم و بیلت بود و اسلب و گندله، در رده‌های بعدی این فهرست قرار گرفتند.

مبلغ فروش فخوز در اسفند ماه، افزایشی ۱۳۳ درصدی نسبت به بهمن ماه را ثبت کرد و در مقایسه با اسفند ۱۳۹۹، حدود ۱۲۴ درصد صعود کرده است.

در پایان اسفند ماه، درآمد کل فخوز از فروش محصولاتش در سال ۱۴۰۰، به حدود ۵۰ هزار و ۲۲۰ میلیارد تومان رسید که این رقم ۶۳ درصد بیشتر از سال ۹۹ است.

در گراف زیر، عملکرد فخوز در زمینه تولید و فروش از ابتدای اسفند ۹۹ تا پایان سال ۱۴۰۰ بررسی شده است.

تحلیل عملکرد فولاد خوزستان/ مسیر حرکتی «فخوز» امسال هم مثبت است؟

«فخوز» صعودی‌تر از بورس و هم‌گروهی‌ها

سهام شرکت فولاد خوزستان در اسفند ماه سال گذشته، علاوه بر عملکرد مطلوب در زمینه تولید و فروش، بازدهی قیمت خوبی را نیز تجربه کرد.

فخوز با وجود افت قیمت در روز‌های ابتدایی ماه، رشدی ۱۱.۴ درصدی را رقم زد. این درحالیست که شاخص گروه فلزات اساسی در این مدت تنها ۳.۵ درصد رشد کرد و شاخص کل با صعود ۶.۷ درصد همراه شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده