تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۵۱
بازدید: ۸۷۲
کد خبر: ۲۵۴۷۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افشای اطلاعات ۴ شرکت بورسی در سامانه کدال

‌می‌متالز - شرکت‌های بورسی و فرابورسی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویداد‌های بااهمیت، جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند.

کدام شرکت‌های بورس به شفاف سازی اطلاعات بااهمیت خود در سامانه کدال پرداختند؟

به گزارش می‌متالز، روز‌های گذشته اطلاعیه‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر شد و شرکت‌های بورسی و فرابورسی متعددی به منظور رعایت اصل شفافیت در بازار سهام، سهامداران را از رویداد‌های بااهمیت، جزئیات مالی و عملکردی خود مطلع کردند.

این اطلاعیه‌ها که در دو گروه (الف و ب) دسته بندی می‌شوند، از این رو برای سهامداران اهمیت دارد که به بهای سهام شرکت‌ها سمت و سو می‌دهد. به همین منظور در ادامه به تشریح چندی از آن‌ها پرداخته ایم.

فسبزوار: شرکت بورسی پارس فولاد سبزوار اعلام کرد که پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر وضع عوارض بر صادرات، عوارض صادراتی وضع شده بر قیمت‌های صادراتی به دلیل عدم‌تحقق صادرات و عدم‌پیش‌بینی آن در بودجه سال مالی جاری، تاثیری بر سودآوری و EPS شرکت پارس فولاد سبزوار نخواهد داشت.

سبهان: شرکت بورسی سیمان بهبهان نیز اعلام کرد که پیرو اخبار منتشر شده مبنی بر وضع عوارض برای صادرات کالا‌ها و وفق بخشنامه آن وزارت، نحوه اجرای آن دارای ابهاماتی است. علاوه بر این اقداماتی به منظور تعدیل و اصلاح مفاد آن از سوی نهاد‌های ذی‌ربط (از جمله انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان) در دست پیگیری است.

لازم به ذکر است صنعت سیمان در حال حاضر دارای ظرفیت تولیدی در حدود ۵/ ۸۸‌میلیون تن در سال و مصرف داخل به طور معمول بالغ بر۶۰‌میلیون تن است. بر این اساس مازاد ظرفیت عملی عمدتا باید از طریق مرز‌های زمینی و دریایی صادر شود تا علاوه بر تامین نیاز ارزی کارخانه‌های سیمان به شرایط تعادل عرضه و تقاضای داخل نیز کمک کند. بر این اساس انتظار می‌رود بخشنامه موصوف در خصوص این صنعت مورد تعدیل واقع شود. به این ترتیب امکان برآورد آثار اجرای این بخشنامه بر درآمد و سودآوری این شرکت فراهم نیست. بدیهی است پس از روشن شدن ابهامات نحوه اجرا، نسبت به اعلام تاثیرات ناشی از وضع عوارض در قالب برنامه ریزی برای صادرات شرکت اقدام لازم انجام خواهد پذیرفت.

فاراک: شرکت بورسی ماشین سازی اراک اعلام کرد که بر اساس ابلاغیه مورخ ۲۵/ ۰۱/ ۱۴۰۱ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان، این شرکت برنده عملیات ساخت ۱۰ دستگاه عرشه پل خرپایی به دهانه ۴۵ متر با تیپ استاندارد شده است. مبلغ پروژه۷/ ۴۵ میلیارد تومان است.

خاور: شرکت بورسی ایران خودرو دیزل اعلام کرد که در مزایده فروش ۲۲/ ۱۳ درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری سلیم برنده مزایده شده است. شرکت سرمایه‌گذاری سلیم پیش‌تر در نظر داشت تعداد ۴۱۳‌میلیون و ۲۷۶‌هزار سهم معادل ۲۲/ ۱۳ درصد از سهام خود را به قیمت پایه هر سهم ۱۰۹۹۸ ریال و ارزش کل ۵/ ۴۵۴ میلیارد تومان از طریق مزایده واگذار کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده