تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۲:۵۵
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۲۵۵۰۱۵

تاکید رئیس کل دادگستری خراسان رضوی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

‌می‌متالز - رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: حمایت از حقوق عمومی، مبارزه با تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و دولتی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌های مورد توجه در سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

به گزارش می‌متالز، غلامعلی صادقی رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به لزوم اجرای سند تحول قضایی با یک نگاه متعالی اظهار کرد: تلاش شده تا از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود تا شاهد تبدیل مفاد سند به خدمات خلاقانه و نوآورانه به شهروندان گرانقدر باشیم.

وی یکی از مهمترین اهداف متعالی اجرای سند تحول قوه قضائیه را ارتقاء رضایتمندی عمومی از اقدامات دستگاه قضایی دانست و افزود: در این راستا تسهیل و تسریع دسترسی شهروندان گرانقدر به خدمات قضایی مورد نظر است که با جدیت در سال جدید پیگیری خواهد شد.

صادقی خاطرنشان کرد: حمایت از حقوق عمومی، مبارزه با تصرف اراضی ملی، منابع طبیعی و دولتی و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان از جمله برنامه‌های مورد توجه در سال جاری خواهد بود.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه برنامه تحولی سال ۱۴۰۱ افزود: این کارگروه با تشکیل جلسات منظم بر روند اجرای برنامه‌های تحولی در سال جاری نظارت خواهد کرد. در سال جاری اجرای برنامه‌های تحولی در زمینه های: پیشگیری از وقوع جرایم و دعاوی، احیاء حقوق عامه، گسترش عدل و آزادی‌های مشروع، نظارت بر اجرای صحیح قوانین و حُسن جریان امور، اخذ تصمیم و اقدام لازم در خصوص امور حسبی، کشف جرم و تعقیب مجرمین، حل و فصل دعاوی از طرق غیرقضایی، رسیدگی به پرونده‌های قضایی، اجرای احکام و اصلاح مجرمان و رعایت حقوق مالکیت مورد تأکید بوده و با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت عظیم نیرو‌های مردمی اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده