تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۵۵۱۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کچاد؛ فتح قله‌های جدید در ماه‌های گذشته

‌می‌متالز - کچاد یک الگوی مستمر برای صعود دارد و این نماد توانسته این صعود را ادامه دار ببیند، فروش خوب و وضعیت بنیادی خوب کچاد باعث این سودسازی شده است.

به گزارش می‌متالز، کچاد یا همان نماد چادرملو یکی از بهترین نماد‌های بازار سرمایه در تولید و فروش است. این نماد محصولات زیر را تولید می‌کند: کنسانتره آهن (خشک)، سنگ دانه بندی، گندله، فولاد، آهن اسفنجی، عرضه برق تولیدی. این شرکت در بازار صادراتی نیز با صادرات محصولات فولادی فعال است.

جمع فروش داخلی این شرکت در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ برابر است با ۴۰۷۰۵ میلیارد تومان که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر ۱۰۱ درصدی دارد، فروش صادراتی ۱۲ ماهه سال گذشته نیز تنها فولاد بوده که تقریبا یک دهم فروش داخلی کچاد است. کل فروش ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ این نماد برابر است با ۴۵۴،۲۰۷،۰۹۷ میلیارد تومان که نسبت به سال قبل افزایش ۷۸ درصدی دارد و باعث شده این نماد سودسازی مستمری را داشته باشد.


تحلیل قیمتی


کچاد یک الگوی مستمر برای صعود دارد و این نماد توانسته این صعود را ادامه دار ببیند، فروش خوب و وضعیت بنیادی خوب کچاد باعث این سودسازی شده است.

کچاد؛ فتح قله‌های جدید در ماه‌های گذشته


کچاد در تایم فریم ماهانه اکنون در rsi نقطه ۷۰ نوسان می‌کند و هنوز آن چنان باید پرقدرت نشده است، اما توانسته یک الگوی آهسته پیوسته صعود را طی کند.

کچاد؛ فتح قله‌های جدید در ماه‌های گذشته


کچاد در تایم فریم ماهانه پایین نقطه ۱۶۱ درصد مقاومتی فیبوناچی قرار دارد و دو ماه است در این نقطه نوسان می‌کند.

کچاد؛ فتح قله‌های جدید در ماه‌های گذشته

نوسان در پایین نقطه ۱۶۱ درصدی در تصویر بالا به خوبی مشخص است.

کچاد؛ فتح قله‌های جدید در ماه‌های گذشته


تقاطع نقطه ۱۶۱ درصدی فیبوناچی اصلاحی و فیبوناچی زمانی در ماه آینده نشان از تحول قیمتی این نماد دارد، اما نکته قابل توجه در کچاد حرکت کردن در بالای نقطه ۷۰ در اندیکاتور rsi است که این حرکت در تصویر بالا به خوبی کشیده شده است، نگرانی در مورد چارت ماهانه کچاد برخورد مک دی با سقف بوده که ممکن است یک واگرایی به سمت پایین در این نماد را شاهد باشیم.

۷۴ درصد از سهامداران عمده این نماد حقوقی بوده و جزئیات معاملات حقیقی و حقوقی در روز چهارشنبه گذشته عبارت است از:


در محدوده منفی


خرید حقیقی: ۱۲۰ هزار سهم
سرانه: ۶ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱۳۵ هزار سهم
سرانه: ۸ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۱۵ هزار سهم


در محدوده مثبت


خرید حقیقی: ۱.۴ میلیون سهم
سرانه: ۸ میلیون تومان
فروش حقیقی: ۱.۷ میلیون سهم
سرانه: ۱۰ میلیون تومان
خرید حقوقی: ۸۹۳ هزار سهم
فروش حقوقی: ۵۹۲ هزار سهم

در معاملات روز چهارشنبه قدرت فروشنده بیشتر از خریدار حقیقی بوده است، به علت تقاطع دو نقطه فیبوناچی و واگرایی احتمالی کچاد، احتمال نوسان و یا ریزش در هفته‌های آتی این نماد وجود خواهد داشت، اما این نماد از آن دسته از نماد‌هایی است که اگر دچار اصلاح یا ریزش هم شوند قطعا ارزش سرمایه‌گذاری میان‌مدت و بلندمدت را خواهد داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده