تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۲۵۴۶۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
بررسی گزارش ماهانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو؛

تحلیل عملکرد «کچاد» در سالی که گذشت / رشد درآمد «کچاد» در ۱۴۰۱ نیز ادامه می‌یابد؟

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، در اسفند ماه سال گذشته، یک میلیون و ۸۱۰هزار تن محصول تولید کرد، اما تنها حدود یک میلیون تن از این مقدار را به فروش رساند. به این ترتیب درآمد این شرکت در اسفند ۱۴۰۰ به سه هزار و ۹۰۰میلیارد تومان رسید.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، از بزرگترین شرکت‌های حاضر در بورس تهران که با نماد «کچاد» در گروه استخراج کانه‌های فلزی معامله می‌شود، طی گزارشی در سامانه کدال، عملکرد اسفند ماه خود را افشا کرد.


رشد تولید کچاد در ۱۴۰۰


کچاد در اسفند ماه ۱۴۰۰، حدود یک میلیون و ۸۱۰ هزار تن از محصولات خود تولید کرد. محصولات کنسانتره آهن و گندله، با تخصیص به ترتیب ۸۸۰ هزار و ۳۲۰ هزار تن از این مقدار، بیشترین سهم از تولید اسفند کچاد را به خود اختصاص دادند.

به این ترتیب، مجموع تولید کچاد در سال ۱۴۰۰، از رقم ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کرد؛ که این مقدار، حدود ۱۰۰ هزار تن بیشتر از مجموع تولید سال ۹۹ شرکت است.

حجم تولید کچاد در اسفند ماه نیز با افزایش همراه شده است و نسبت به بهمن ۱۴۰۰، ۶.۷ درصد و در مقایسه اسفند ۹۹، با ۵.۲ درصد رشد کرده است.

افت محسوس فروش کچاد در اسفند ماه


حجم فروش محصولات کچاد در آخرین ماه سال ۱۴۰۰، حدود یک میلیون تن ثبت شد که کمترین مقدار فروش کچاد در یک سال گذشته است. این مقدار ۳۵ درصد کمتر از فروش بهمن ماه کچاد است و در مقایسه با اسفند سال ۹۹، حدود ۴۱ درصد کاهش یافته است.

با وجود افت فروش کچاد در اسفند ماه، این شرکت در سال ۱۴۰۰، در مجموع ۱۶ میلیون ۷۴۰ هزار تن از محصولات خود را به فروش رساند که سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن بیشتر از فروش سال ۹۹ است.

درآمد سه هزار و ۹۰۰ میلیاردی کچاد در اسفند ۱۴۰۰


مجموع درآمد کچاد از فروش محصولاتش در اسفند ۱۴۰۰، به حدود سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسید که با وجود افت ۶ درصدی در مقایسه با بهمن ماه، صعودی ۲۰ درصدی را نسبت به اسفند ۹۹ رقم زده است. البته باید به این نکته توجه کرد که میانگین نرخ فروش محصولات کچاد در این یک سال حدود ۱۶ درصد افزایش یافته است و بخشی از افزایش درآمد کچاد، به واسطه این افزایش قیمت است.

مجموع درآمد فروش محصولات کچاد در سال ۱۴۰۰، به حدود ۴۳ هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان رسید که در مقایسه با درآمد ۲۶ هزار و ۱۱۰ میلیارد تومانی این شرکت در سال ۹۹، حدود ۶۷ درصد افزایش یافته است.

عملکرد ماهانه کچاد در یک سال گذشته، در گراف زیر نمایش داده شده است.

تحلیل عملکرد «کچاد» در سالی که گذشت / رشد درآمد «کچاد» در ۱۴۰۱ نیز ادامه می‌یابد؟

 

کچاد در اسفند ماه جقدر رشد کرد؟


بررسی روند قیمتی نماد کچاد در اسفند ماه سال ۱۴۰۰، از رشد ۱۷ درصدی این نماد حکایت دارد. گفتنی است که شاخص کل در این مدت ۶.۶ درصد رشد کرد و شاخص گروه استخراج کانه‌های فلزی با افزایش ۱۲.۳ درصدی همراه شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده