تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۵۴۶۲۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش ۱۱ درصدی تولید گندله سنگ آهن فرکسپو در اوکراین

‌می‌متالز - تولید گندله سنگ آهن فرکسپو در اوکراین به دلیل محدودیت‌های عملیاتی و لجستیکی ناشی از تهاجم روسیه به این کشور، در سه ماهه ژانویه تا مارس ۱۱ درصد کاهش یافت.

اوکراین تحت هر شرایطی به صادرات ادامه می‌دهد

به گزارش می‌متالز، بنابر اعلام این شرکت، اگرچه عملیات شرکت تجارت کالا و معدن مستقیماً تحت تأثیر حملات روسیه به اوکراین قرار نگرفته است، اما این شرکت مجبور است تمام محموله‌های دریایی از دریای سیاه را متوقف کند و بر حمل و نقل زمینی به اروپا تمرکز کند.

مدیر فرکسپو در این خصوص گفت: ایمنی نیروی کار ما بالاترین اولویت ما است، عملیات و جوامع محلی ما خارج از مناطق اصلی درگیری در اوکراین هستند و ما را قادر می‌سازد به فعالیت‌های خود ادامه دهیم، از جمله تحویل گلوله‌های سنگ آهن به مشتریان در اروپا از طریق راه‌آهن که تقریباً ۵۰ درصد از فروش را تشکیل می‌دهند.

مدیر اجرایی این شرکت نیز گفت: بندر Pivdennyi در جنوب غربی اوکراین، جایی که اسکله شرکت در آن قرار دارد، همچنان بسته است و ما در حال بررسی روش‌های جایگزین برای تحویل محصولات خود به بازار دریایی هستیم.

به گزارش منابع خبری، فرکسپو گندله سنگ آهن با عیار بالا با ۶۵ درصد آهن و بالاتر تولید می‌کند.

علیرغم جنگ در اوکراین، این شرکت اعلام کرد که به تولید و انتقال محصولات خود از طریق قابلیت‌های عملیاتی موجود خود متعهد است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده