تاریخ: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۲۵۳۷۰۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آماری از بزرگترین معدن سنگ آهن ایران

‌می‌متالز - مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان خواف گفت: بیش از ۱۸ میلیون و ۴۰۵ هزار تُن سنگ آهن سال گذشته در سنگان خواف استخراج شده است، این در حالی است که طبق برنامه ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن استخراج سنگ آهن در این مدت هدف‌گذاری شده بود که با تلاش بخش‌های مختلف یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۹۱ تن بیشتر استخراج صورت گرفت.

به گزارش می‌متالز، حسن جعفری افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی شده باید در سال ۱۴۰۰ در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید می‌شد، درحالیکه این میزان ۴۲۱ هزار و ۶۷۲ تن بیشتر از اهداف محقق شده است.
مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: در همین مدت یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۸۲ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده پر عیار و یا با عیار متوسط و کم در منطقه سنگان خواف تولید شد.
وی اظهار داشت: ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۹۰ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده و کلوخه سنگ آهن در سال قبل توسط مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به شرکت‌های معدنی کاوه پارس، فولاد سنگان، توسعه فراگیر سناباد و اپال پارسیان به فروش رسید.
مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است. مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: انجمن سنگ آهن ایران

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده