تاریخ: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۴۴
بازدید: ۲۵۸
کد خبر: ۲۵۳۳۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۸ میلیون تن سنگ‌ آهن در سنگان خواف استخراج شد

‌می‌متالز - مدیر مجتمع سنگ‌ آهن سنگان خواف گفت: ۱۸ میلیون و ۴۰۵ هزار و ۵۹۱ تن سنگ آهن طی سال گذشته در این منطقه استخراج شده است.

به گزارش می‌متالز، حسن جعفری افزود: این در حالی است که طبق برنامه ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن استخراج سنگ آهن در این مدت هدف‌گذاری شده بود که با تلاش بخش‌های مختلف یک میلیون و ۷۰۵ هزار و ۵۹۱ تن بیشتر استخراج صورت گرفت.

وی ادامه داد: بر طبق برنامه‌ریزی‌ها ۲۵۰ هزار تن سنگ آهن دانه‌بندی شده باید در سال ۱۴۰۰ در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف تولید می‌شد، درحالیکه این میزان ۴۲۱ هزار و ۶۷۲ تن بیشتر از اهداف محقق شده است.

مدیر مجتمع سنگ آهن سنگان خواف گفت: در همین مدت یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۸۸۲ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده پر عیار و یا با عیار متوسط و کم در منطقه سنگان خواف تولید شد.

وی اظهار داشت: ۱۱ میلیون و ۶۲۵ هزار و ۳۹۰ تن سنگ آهن دانه‌بندی شده و کلوخه سنگ آهن در سال قبل توسط مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به شرکت‌های معدنی کاوه پارس، فولاد سنگان، توسعه فراگیر سناباد و اپال پارسیان به فروش رسید.

جعفری انجام ۲۵ میلیون و ۵۳۳ هزار تن باطله‌برداری سنگ آهن را از دیگر اقدامات این مجتمع در سال گذشته ذکر کرد.

مجتمع سنگ آهن سنگان خواف در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

عناوین برگزیده