تاریخ: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۵۳
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۲۵۲۹۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

درآمد ۱۱ ماهه «کگل» ۵۱ درصد افزایش یافت

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر طی ۱۱ ماه امسال، توانست ۴۰۱ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال درآمد به دست آورد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۵۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، با اینکه در بهمن ماه سال جاری شرکت‌های بزرگ معدنی میزان تولید سنگ‌آهن خود را افزایش دادند، اما بازار به نوعی با مازاد کنسانتره و گندله مواجه بود. از این رو ضروری است مسوولان امر در چنین مواقعی که بازار با مازاد محصول مواجه است، جهت جلوگیری از زیان تولیدکنندگان چاره‌ای بیندیشند که ازجمله این تدابیر می‌توانند صدور مجوز موقت صادرات محصولات سنگ‌آهنی باشد.

تولید ۱۱ ماهه گل‌گهر از ۲۵ میلیون تن گذشت

نمودار ۱ نشان می‌دهد شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۱۱ میلیون و ۳۸۵ هزار و ۹۲۶ تن گندله تولید کند. این شرکت در ۱۱ ماه سال قبل توانسته بود ۱۱ میلیون و ۵۰۸ هزار و ۷۵۰ تن گندله تولید کند.

گل‌گهر از سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۱۴ میلیون و ۴۸۵ هزار و ۷۶۰ تن کنسانتره تولید کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ طی همین مدت، ۱۴ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۳۸۰ تن کنسانتره تولید کرده بود.

«کگل» در ۱۱ ماه امسال موفق شد ۱۲۳ هزار و ۲۶۹ تن گندله ریزدانه تولید کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، ۱۰ درصد افزایش یافته است. این شرکت در ۱۱ ماه سال پیش، ۱۱۱ هزار و ۴۰۶ تن گندله ریزدانه تولید کرده بود.

مجموع تولید شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ به ۲۵ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۹۵۵ تن رسید. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، موفق به تولید ۲۶ میلیون و ۲۱۳ هزار و ۵۳۶ تن محصول شده بود.

درآمد ۱۱ ماهه «کگل» ۵۱ درصد افزایش یافت

فروش ۱۰ میلیون تن محصول توسط گل‌گهر

همان‌طور که در نمودار ۲ مشخص است، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ توانست هشت میلیون و ۳۸۲ هزار و ۴۴۱ تن گندله سنگ‌آهن را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت در ۱۱ ماه سال گذشته توانسته بود ۱۱ میلیون و ۵۶۶ هزار و ۲۱۱ تن گندله را در بازار داخلی بفروشد.

شرکت گل‌گهر در ۱۱ ماه سال جاری موفق به فروش دو میلیون و ۴۳۷ هزار و ۱۶۶ تن کنسانتره سنگ‌آهن در بازار داخلی شده است. این شرکت در سال پیش طی همین مدت توانسته بود دو میلیون و ۵۵۳ هزار و ۷۴۵ تن کنسانتره را در بازار داخلی به فروش برساند.

«کگل» توانست در ۱۱ ماه امسال، ۴۲ هزار و ۷۷۸ تن گندله ریزدانه را در بازار‌های داخلی به فروش برساند. این شرکت در ۱۱ ماه سال قبل، ۱۲۹ هزار و ۷۲۵ تن گندله ریزدانه را در بازار‌های داخلی به فروش رسانده بود.

لازم به ذکر است که گل‌گهر در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ توانست ۵۴ هزار و ۳۷۳ تن گندله ریزدانه را نیز صادر کند. ضمن اینکه در مدت مشابه سال گذشته هم ۲۰۰ هزار و ۸۵۲ تن کنسانتره توسط گل‌گهر صادر شده بود.

مجموع فروش شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر از آغاز سال جاری تا پایان بهمن ماه به ۱۰ میلیون و ۹۱۶ هزار و ۷۵۸ تن رسید. این شرکت در ۱۱ ماه سال گذشته توانسته بود ۱۲ میلیون و ۸۳۳ هزار و ۱۱۴ تن محصول را در بازار بفروشد.

درآمد ۱۱ ماهه «کگل» ۵۱ درصد افزایش یافت

رشد ۹۱ درصدی درآمد حاصل از فروش کنسانتره طی یک سال

نمودار ۳ حاکی از آن است که شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۱۱ ماه سال ۱۴۰۰ توانسته است از فروش گندله در بازار داخلی، ۳۲۸ هزار و ۱۱۰ میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال درآمد کسب کند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۴۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۹ توانست بود از فروش گندله در بازار داخلی، ۲۲۲ هزار و ۲۹۲ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

شرکت گل‌گهر از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه موفق به کسب درآمد ۷۱ هزار و ۳۷۲ میلیارد و ۹۵۷ میلیارد ریالی از فروش کنسانتره در بازار داخلی شده است که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل، ۹۱ درصد رشد یافته است. این شرکت در مدت مشابه سال گذشته، ۳۷ هزار و ۲۹۷ میلیارد و ۳۹۵ میلیون ریال از محل فروش کنسانتره درآمد کسب کرده بود.

«کگل» در ۱۱ ماه امسال موفق به کسب ۶۹۰ میلیارد و ۹۹۸ میلیون ریال درآمد از فروش گندله ریزدانه در بازار داخلی شده است. این شرکت در ۱۱ ماه سال ۱۳۹۹، یک هزار و ۱۲۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال از فروش گندله ریزدانه در بازار داخلی درآمد به دست آورده بود.

گفتنی است که گل‌گهر در ۱۱ ماه منتهی به بهمن سال ۱۴۰۰ یک هزار و ۵۸۳ میلیارد و ۵۶۴ میلیون ریال درآمد از صادرات گندله ریزدانه کسب کرد. ضمن اینکه گل‌گهر در ۱۱ ماه سال گذشته، چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد و ۹۴۳ میلیون ریال درآمد از صادرات کنسانتره کسب کرده بود.

مجموع درآمد شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در ۱۱ ماه سال جاری، ۴۰۱ هزار و ۷۵۸ میلیارد و ۲۰۱ میلیون ریال بود که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۵۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۱ ماه سال پیش توانسته بود در مجموع ۲۶۵ هزار و ۹۱۰ میلیارد و ۳۳۲ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

درآمد ۱۱ ماهه «کگل» ۵۱ درصد افزایش یافت

ثبات نسبی نرخ فروش محصولات گل‌گهر در بهمن ماه

طبق نمودار ۴، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در بهمن ماه گندله خود را به نرخ ۴۱ میلیون و ۱۶۱ هزار و ۹۶۴ ریال به ازای هر تن و کنسانتره را نیز با نرخ ۳۰ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۱۰۱ ریال به ازای هر تن در بازار داخلی فروخت. این شرکت در ۱۱ ماه سال جاری گندله خود را به طور میانگین با نرخ ۳۹ میلیون و ۱۴۲ هزار و ۶۱۸ ریال به ازای هر تن و نیز کنسانتره را به نرخ ۲۹ میلیون و ۲۸۵ هزار و ۲۲۶ ریال به ازای هر تن به فروش رسانده است.

درآمد ۱۱ ماهه «کگل» ۵۱ درصد افزایش یافت

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده