تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۴۲
بازدید: ۱۰۲
کد خبر: ۲۵۵۷۳۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رکوردشکنی تاریخی چادرملو در تولید سه محصول

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۱۴۰۰ علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از کمبود برق و گاز توانست در تولید سه محصول کنسانتره، گندله و شمش فولادی ضمن تولید بیشتر از ظرفیت اسمی، رکوردشکنی کند.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در سال ۱۴۰۰ سه رکورد تاریخی در تولید را به ثبت رساند و توانست بیش از ظرفیت، کنسانتره، گندله و شمش فولادی تولید کند. در رمان مورد بررسی، میزان تولید این سه محصول بی‌سابقه بوده است و این رکورد‌ها در حالی به دست آمده‌اند که صنعت فولاد کشور در سال جاری با محدودیت‌های ناشی از برق و گاز به شدت درگیر بود.

رشد ۵ درصدی تولید کنسانتره

نمودار ۱ نشان می‌دهد که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته است در سال ۱۴۰۰، ۱۱ میلیون و ۲۸ هزار و ۶۸۵ تن کنسانتره تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۵ درصد رشد داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۰ میلیون و ۴۴۷ هزار و ۲۱۶ تن کنسانتره تولید کند.

چادرملو در سال گذشته موفق به تولید ۸۱ هزار و ۲۶۹ تن محصول فرعی، کنسانتره فسفری (آپاتیت) شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، رشد ۳۱ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، توانسته بود ۶۱ هزار و ۶۷۹ تن آپاتیت تولید کند.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال قبل، سه میلیون و ۸۰۹ هزار و ۵۹۱ تن گندله تولید کرد که این میزان در مقایسه با سال ۱۳۹۹، حدود ۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹، سه میلیون و ۷۴۳ هزار و ۱۹۳ تن گندله تولید کرده بود.

«کچاد» در سال ۱۴۰۰، میزان یک میلیون و ۴۶۴ هزار و ۲۸۶ تن آهن اسفنجی تولید کرد. این شرکت در سال ۱۳۹۹، توانسته بود حدود یک میلیون و ۶۰۲ هزار و ۸۴۳ تن آهن اسفنجی تولید کند.

تولید شمش فولادی شرکت چادرملو طی ۱۲ ماه سال پیش به میزان یک میلیون و ۵۴ هزار و ۸۰۰ تن رسید که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۹، رشد ۲ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت طی همین مدت در سال ۱۳۹۹، میزان یک میلیون و ۲۵ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولادی تولید کرده بود.

همچنین چادرملو در سال گذشته توانست در نیروگاه خود سه میلیون و ۴۱۷ هزار و ۲۶۴ مگاوات ساعت برق تولید کند که این میزان در هم‌سنجی با مدت مشابه سال قبل از آن، از رشد ۲۱ درصدی برخوردار است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، دو میلیون و ۸۲۵ هزار و ۵۰۲ مگاوات برق در نیروگاه خود تولید کرده بود.

مجموع تولید «کچاد» از فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۷ میلیون و ۴۸۶ هزار و ۳۰۵ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، حدود ۲ درصد رشد داشته است. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۷ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۵۷۸ تن محصول تولید کند.

رکوردشکنی تاریخی چادرملو در تولید سه محصول

حجم فروش چادرملو ۸ درصد افزایش یافت

نمودار ۲ حاکی از آن بوده که در ۱۲ ماه سال ۱۴۰۰، هفت میلیون و ۶۷۴ هزار و ۲۸۹ تن کنسانتره خشک (که مبنای فروش است) توسط شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به فروش رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۰ درصد رشد داشته است. چادرملو طی کل سال ۱۳۹۹، توانسته بود ۶ میلیون و ۹۷۵ هزار و ۲۹۸ تن کنسانتره خشک به فروش برساند.

«کچاد» در سال گذشته موفق به فروش ۸۱ هزار و ۹۱۶ تن آپاتیت خشک شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۶۲ درصد افزایش داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۵۰ هزار و ۵۳۸ تن آپاتیت فروخته بود.

در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال قبل، یک میلیون و ۸۰۲ هزار و ۶۲ تن گندله فروخته شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، رشد ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت، در سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۴۱۸ هزار و ۷۱۰ تن گندله فروخته بود.

چادرملو همچنین در سال ۱۴۰۰ توانست ۱۳۱ هزار ۱۲۰ تن نرمه گندله را در بازار داخلی به فروش برساند. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۱۹۹ هزار و ۸۴۰ تن سنگ‌آهن دانه‌بندی شده فروخته بود.

«کچاد» از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال پیش، میزان ۱۷۲ هزار و ۷۲۴ تن آهن اسفنجی به فروش رساند. این شرکت در سال ۱۳۹۹، موفق شده بود حدود ۳۴۰ هزار و ۹۷۴ تن آهن اسفنجی بفروشد.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال گذشته موفق به فروش ۶۶۱ هزار و ۷۶۴ تن شمش فولادی در بازار داخلی شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است. این شرکت طی سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۴۳۰ هزار و ۴۴۶ تن شمش فولادی در بازار داخلی بفروشد.

چادرملو در سال ۱۴۰۰ توانست ۳۵۵ هزار و ۹۰۲ تن شمش فولادی را در بازار‌های صادراتی به فروش برساند. این شرکت در سال ۱۳۹۹ موفق به صادرات ۶۰۲ هزار و ۹۸۲ تن شمش فولادی شده بود.

مجموع فروش شمش فولادی «کچاد» در ۱۲ ماه سال قبل به یک میلیون و ۱۷ هزار و ۶۶۶ تن در بازار‌های داخلی و صادراتی رسید. این شرکت طی همین مدت در سال ۱۳۹۹، یک میلیون و ۳۳ هزار و ۳۷۳ تن شمش فولادی در بازار‌های داخلی و صادراتی فروخته بود.

مجموع فروش داخلی و صادراتی چادرملو از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۸۰۸ تن رسید که در هم‌سنجی با مدت مشابه سال پیش از آن، ۸ درصد رشد را نشان می‌دهد. این شرکت در ۱۲ ماه سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۱۰ میلیون و ۱۹ هزار و ۴۱۸ تن محصول به فروش رسانده بود.

رکوردشکنی تاریخی چادرملو در تولید سه محصول

درآمد شمش فولادی «کچاد» ۳۰ درصد افزایش یافت

همان‌طور که در نمودار ۳ مشاهده می‌شود، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو توانسته است در سال ۱۴۰۰، از محل فروش کنسانتره، ۲۲۹ هزار و ۳۲۲ میلیارد و ۳۱۶ میلیون ریال درآمد کسب کند که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۱۰۳ درصد رشد داشته است. چادرملو در سال ۱۳۹۹ موفق شده بود از فروش کنسانتره، ۱۱۲ هزار و ۵۱۲ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال درآمد داشته باشد.

چادرملو طی سال گذشته موفق به کسب درآمد یک هزار و ۵۸۸ میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریالی از فروش آپاتیت شد که نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن، ۱۳۴ درصد رشد داشت. این شرکت در سال ۱۳۹۹، ۶۷۸ میلیارد و ۸۵ میلیون ریال درآمد از فروش آپاتیت به دست آورده بود.

در شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی ۱۲ ماه سال قبل از فروش گندله، ۷۳ هزار و ۹۷۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال درآمد حاصل شد که نسبت به همین مدت در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۱۹ درصد رشد مشاهده می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۹۹ از فروش گندله، ۳۳ هزار و ۶۸۸ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال درآمد کسب کرده بود.

«کچاد» از ابتدای فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰، مبلغ ۱۴ هزار و ۱۶۹ میلیارد و ۲۵ ریال آهن اسفنجی به فروش رساند. این شرکت در سال ۱۳۹۹، حدود ۱۴ هزار و ۳۴۴ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال آهن اسفنجی فروخته بود.

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو طی سال گذشته موفق به کسب ۸۳ هزار و ۳۰۹ میلیارد و ۲۳۴ میلیون ریال درآمد از محل فروش شمش فولادی در بازار داخلی شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، رشد ۱۲۶ درصدی را نشان می‌دهد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود درآمد ۳۶ هزار و ۷۴۵ میلیارد و ۱۱۵ میلیون ریالی از فروش شمش در بازار‌های داخلی کسب کند.

گفتنی است که چادرملو در سال پیش توانسته است یک هزار و ۷۱۸ میلیارد و ۲۱۷ میلیون ریال درآمد از فروش نرمه گندله در بازار‌های داخلی داشته باشد.

«کچاد» در سال ۱۴۰۰ موفق شد از فروش شمش فولادی در بازار‌های صادراتی، به درآمد ۴۷ هزار و ۱۵۶ میلیارد و ۹۱۱ میلیون ریالی دست یابد. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود از محل صادرات شمش، درآمد ۵۳ هزار و ۴۲۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون ریالی داشته باشد.

مجموع درآمد شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از فروش شمش در بازار‌های داخلی و صادراتی در سال قبل به ۱۳۰ هزار و ۴۶۶ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال رسید که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن، ۳۰ درصد رشد یافته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود درآمد ۹۰ هزار و ۱۷۳ میلیارد و ۲۴۳ میلیون ریالی از فروش شمش در بازار‌های داخلی و صادراتی کسب کند.

مجموع درآمد چادرملو از فروردین ماه تا پایان اسفند ماه سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۴۵۴ هزار و ۲۰۷ میلیارد و ۹۷ میلیون ریال رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن، ۷۷ درصد رشد داشته است. این شرکت در سال ۱۳۹۹ توانسته بود ۲۵۵ هزار و ۵۰۳ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال درآمد به دست آورد.

رکوردشکنی تاریخی چادرملو در تولید سه محصول

منبع: فلزات آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده