تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۲۵۵۲۹۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا با اولویت لوازم یدکی خودرو در گلستان تشدید می‌شود

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا گفت: پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا با اولویت لوازم یدکی خودرو در گلستان تشدید می‌شود

به گزارش می‌متالز، درویشعلی حسن زاده در اولین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف سازی گردش کالا در سطح عرضه با موضوع بررسی راهکار‌های مبارزه با قاچاق کالا در سطح استان گلستان که در محل سالن اجتماعات اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان برگزار شد با اشاره به تلاش همگانی در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: کلیه کالا‌های حوزه لوازم یدکی خودرو در مرحله اول کمک فنر و باطری و مرحله دوم کلیه لوازم یدکی خودرو ملزم به دریافت شناسه رهگیری کالا و عرضه به مصرف کننده می‌باشند.

ایشان افزود: عرضه کنندگان لوازم یدکی خودرو ملزم به ثبت نام در سامانه جامع تجارت و اخذ کد نقش از این سامانه می‌باشند در غیر این صورت با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: یکی از اهداف اجرای این طرح شناسه دار کردن کالا‌های لوازم یدکی بوده که پس از پایان فرجه قانونی با کالا‌های فاقد شناسه کد رهگیری و بی اصالت برخورد خواهد شد.

حسن زاده گفت: انتظار میرود واحد‌های تامین کننده و عرضه کننده لوازم یدکی خودرو در استان گلستان پس از فرجه قانونی ازتهیه و عرضه کالای لوازم یدکی فاقد شناسه رهگیری خود داری نمایند.

وی بابیان اینکه در استان گلستان برنامه‌ریزی لازم در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: قاچاق کالا و ارز سبب فلج شدن اقتصاد کشور می‌شود و لذا برای شکوفایی و رونق اقتصاد باید با این پدیده شوم مبارزه کرد.

وی به سایر مضرات قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز علاوه بر کاهش رونق در اقتصاد کشور زمینه بیکاری را در کشور نیز افزایش می‌دهد.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به‌ضرورت افزایش نظارت در این بخش خاطرنشان کرد: شفاف‌سازی روند ورود و خروج کالا در استان گلستان به افزایش نظارت‌ها کمک شایانی می‌کند.

منبع: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده