تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۲
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۲۵۵۳۳۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خراسان جنوبی:

پرهیز از خام‌فروشی معادن دستور کار ویژه خراسان جنوبی است

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: پرهیز از خام‌فروشی مواد معدنی، دستور کار ویژه استان و در اولویت برنامه‌های دستگاه‌های متولی است که با سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محقق می‌شود.

به گزارش می‌متالز، جواد قناعت روز سه‌شنبه در دیدار گروه معادن امیرسنگان پارسیان در تهران افزود: همسو با سیاست‌های دولت باید در استان نیز ضمن اجرای طرح‌هایی با اشتغالزایی بالا، از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری شود.

وی تاکید کرد: در همین راستا باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده از منابع غنی موجود در خراسان جنوبی باشیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد ارزش افزوده در مواد معدنی استان، با بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی و مجموعه‌های کلان اقتصادی محقق می‌شود.

گروه سرمایه‌گذاری امیرسنگان پارسیان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان بخش خصوصی سنگ آهن کشور است که توانسته با اتکا به جوانان نخبه و انقلابی پروژه‌های بزرگ معدنی را در کشور اجرا کند.

در این دیدار که با حضور سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری برگزار شد، زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حضور این شرکت بزرگ معدنی در استان مورد بررسی قرارگرفت.

همچنین استاندار خراسان جنوبی در دیدار مدیر هلدینگ سرمایه‌گذاری صبا گفت: توجه به ظرفیت‌های معدنی، راهکاری برای شتاب‌بخشی به روند توسعه اقتصادی استان است.

قناعت خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های معدنی و بهره‌برداری از پروژه‌های فرآوری مواد معدنی، نقش بسزایی در کاهش نرخ بیکاری و شتاب گرفتن توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کند.

وی بر گسترش صنایع مبتنی بر ظرفیت‌های معدنی و کشاورزی در راستای استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های استان تاکید کرد.

این نشست با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی برگزار شد و در آن چگونگی فعالیت هلدینگ سرمایه‌گذاری صبا در حوزه معادن فلزی و غیرفلزی استان مورد بحث و رایزنی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی

عناوین برگزیده