تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۵۵۳۷۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

اجرا نشدن قانون ۱۵ درصد درآمد شرکت‌های فعال در حوزه معادن در کشور

‌می‌متالز - نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تبصره ۶ماده ۱۴ قانون معادن، شرکت‌های فعال در این عرصه باید ۱۵درصد درآمد خود را در استان هزینه کنند.

به گزارش می‌متالز، سارا فلاحی با اشاره به تبصره ۶ماده ۱۴ اجرا نشدن قانون ۱۵ درصد درآمد شرکت‌های فعال در حوزه معادن در کشورقانون معادن گفت: شرکت‌های فعال در این عرصه باید ۱۵درصد درآمد خود را در استان هزینه کنند که متاسفانه نه تنها در ایلام بلکه این قانون درهیچ جای کشور اجرایی نشده است که این امر نشان کم کاری و اهمال مدیران دولتی است.
سارا فلاحی گفت: باتلاش مجمع نمایندگان استان ایلام، این موضوع بار‌ها درمجلس بررسی شده که مسوولین وزارت صمت برای اجرای قانون قول مساعدداده اند.
وی با تاکید بر اینکه نمایندگان استان ایلام تا عملیاتی شدن این قانون، مضوع را به صورت ویژه پیگیری می‌کنند گفت: ضرورت دارد مدیران ارشد استان نیز در این زمینه مکاتبات و پیگیری‌های لازم را انجام دهند.

استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی از نظر کانس‌های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.

ظرفیت اسمی معادن استان نزدیک به ۱۰میلیون تن است.

تعداد بازدید : 2

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده