تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۵۵۵۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
علیزاده خبر داد:

تعیین تکلیف کارخانه سیمان دهلران در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور/ بهره برداری از پروژه تا پایان آبان ماه سال جاری

‌می‌متالز - نماینده مردم دهلران و دره شهر در مجلس از تعیین تکلیف کارخانه سیمان دهلران در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور و بهره برداری از پروژه تا پایان آبان ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش می‌متالز، بهزاد علیزاده نماینده مردم دهلران و دره شهر و عضو مجمع نمانیدگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور به همراه معاونین مربوطه وزارت صنعت، معدن و تجارت، اعضای هیات مدیره بانک ملت، مدیر کل صمت استان، سرمایه گذار و مجری طرح سیمان دهلران و دکتر بیگ زاده ریاست محترم ستاد تسهیل، خواستار تعیین تکلیف نهایی این پروژه شد.

وی ابتدا با تشکر از اعضای ستاد تسهیل برای برگزاری این نشست، از روند عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۶ تاکنون اظهار تاسف کرد و گفت: این پروژه در حالی که می‌توانست تاثیر شایانی در اشتغال جوانان، رونق اقتصادی و امر توسعه استان داشته باشد قریب به ۱۵ سال پس از آن هنوز برای مشکلات بهره برداری از آن جلسه گذاشته می‌شود!

این نماینده مجلس در دوره یازدهم با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه دغدغه و مطالبه مردم شده است ادامه داد: توقع مردم این است این پروژه در اسرع وقت به بهره برداری برسد و از عواید آن بهره‌مند شوند و بنده به عنوان وکیل مردم انتظار دارم نهایتا تا پایان آبان ماه سال جاری پروژه به بهره برداری برسد.

وی افزود: از زمان حضور بنده در مجلس شورای اسلامی علاوه بر جلسات استانی برای پیگیری این موضوع، حداقل ۱۲ جلسه در سطح ملی با دستگاه‌های متولی برای رفع مشکلات و موانع این پروژه برگزار شده و انتظار این است که در این جلسه این موضوع تعیین تکلیف نهایی شود.

علیزاده بیان کرد: در این نشست مهم پس از ساعت‌ها بحث و تبادل نظر، مقرر گردید همه‌ی مصوبات امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ظرف مدت یک هفته به تصویب هیات مدیره بانک ملت برسد و هم چنین ظرف یک ماه بانک عامل نسبت به ارزیابی مجدد محل پروژه و همچنین سایر وثایق اقدام و در صورت وجود وثایق مازاد نسبت به آزاد کردن آن‌ها عمل کند تا از این طریق سرمایه گذار بتواند از محل فروش آن‌ها مابقی عملیات اجرایی طرح را به اتمام برساند هم چنین سرمایه گذار موظف شد تا پایان آبان ماه سال جاری پروژه را به بهره برداری برساند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده