تاریخ: ۰۵ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۲۹
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۷۸۶۶۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معاون وزیر صمت: تکمیل کارخانه سیمان دهلران نیازمند ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار است

‌می‌متالز - معاون وزیر صمت و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: برای تکمیل و بهره برداری از کارخانه سیمان دهلران ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است.

به گزارش می‌متالز، وجیه الله جعفری عصر پنجشنبه در بازدید از روند ساخت کارخانه سیمان دهلران اظهار داشت: تکمیل کارخانه سیمان دهلران در شرایط فعلی با توجه به پیشرفت بالای آن نیازمند حمایت بخش‌های بانکی است تا هرچه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.

وی افزود: امیدواریم در یک بازه زمانی کوتاه با راهکار‌هایی که پیشنهاد شد مشکل تامین مالی از راه‌های مختلف حل و فصل شود.

معاون وزیر صمت یادآور شد: ضرورت دارد با سرمایه گذاری مشترک یا از طریق تسهیلات و کمک بانک ملت از طولانی شدن تکمیل پروژه جلوگیری شود.

رییس هیات عامل ایمیدرو تاکید کرد: نیاز است یا از طریق سرمایه گذار، کمک بانک، اعتبارات یا شریک برای سرمایه گذار کارخانه سیمان دهلران فعال شود حتی اگر به قیمتی که بانک باید آن را فعال کند.

وی همچنین از سرمایه گذار و بانک خواست تا همراهی کنند، چون هر دو در این مجموعه سرمایه گذاری کرده اند.

نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: کارخانه سیمان دهلران از پروژه‌های موثر استان است که سال ۸۶ شروع شده و تا به امروز ادامه دارد.

بهزاد علیزاده افزود: برای رفع مشکلات این واحد بزرگ صنعتی در آخرین جلسه ستاد تسهیل در مرکز مقرر شد بانک عامل وثایق مازاد بر تعهدات سرمایه گذار را ارزیابی و بعد از محل آن‌ها سرمایه گذار تا پایان آبان امسال پروژه را تکمیل کند که علیرغم ارزیابی انجام شده با عدم همراهی بانک مواجه شده است.

وی تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار این پروژه در چند ماه آینده بهره برداری خواهد شد و برای تامین نقدینگی چندین راه حل در این نشست پیشنهاد شد که یکی از آن‌ها نشست با بانک عامل است و دیگری کمک از سرمایه در گردش و همچنین استفاده از تبصره ۱۸ استان یا استفاده از شراکت در سرمایه گذاری تا مشکل پروژه حل شود.

وی گفت: بهره برداری از این پروژه در تامین سیمان مورد نیاز استان و بحث صادرات و رنق اقتصادی و اشتغال منطقه موثر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ایلام نیز گفت: تاکنون برای کارخانه سیمان دهلران ۳۰ میلیون یورو و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

رضا محمدرحیمی گفت: سال جاری نیز یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

وی اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه با ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال نیاز است و در صورت بهره برداری ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) ایلام

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده