تاریخ: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۲۷۹۷۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سه محصول جدید بانک ملت رونمایی شد / ارائه خدمات غیر حضوری

بانک ملت از سه محصول جدید با عنوان‌ امضای ملت، بانک پلاس و BNPL مبتنی بر بانکداری دیجیتال، رونمایی کرد.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی در مراسم رونمایی از سه خدمت جدید بانک ملت با عنوان امضای ملت، بانک پلاس و BNPL که با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و تعدادی از مدیران ارشد این بانک در محل وزارت اقتصاد انجام شد، گفت: این خدمات با سرعت و فراگیری بیشتری به تمامی مردم ارائه شود.

وی افزود: متاسفانه در اقتصاد هزینه مبادله بالا است و برای فعالیت با زحمت، زمان و هزینه زیاد و اصطکاک‌های سیستمی روبرو هستند. هرچقدر این اصطکاک‌ها را کاهش داد به تحقق شعار سال و کاهش دل نگرانی و فرسایش روحی روانی فعالان اقتصادی کمک بیشتری خواهیم کرد. قرارداد‌های الکترونیک از مزایای طرح جدید بانک ملت است و در احقاق حقوق فعالان اقتصادی، ایجاد شفافیت اقتصادی و ارائه اطمینان خاطر به فعالان اقتصادی در زمینه جزییات قرارداد‌های بانکی تاثیر بسزایی دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: زنجیره طولانی هزینه مبادله با طرح‌های جدیدی که از سوی بانک ملت رونمایی شد، کوتاه‌تر خواهد شد و فعالان اقتصادی با هزینه کمتر، زمان کوتاه‌تر، مبادله کمتر اسناد و ... تسهیلات را از بانک دریافت خواهند کرد. این خدمات رضایت عامه و فعالان اقتصادی را در پی خواهد داشت و کمک کننده و تسهیل‌کننده امر تولید خواهد بود.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد بانک ملت به هموارشدن مسیر تحقق بانکداری دیجیتال کمک کند و در رقابت سازنده با سایر بخش‌ها به تحقق اهداف دولت در این زمینه یاری برساند. از بانک مرکزی درخواست می‌شود با وضع اهداف مشخص کمی و مشوق‌های خاص از بانک‌هایی که در زمینه بانکداری دیجیتال سرعت بالایی دارند بصورت ویژه حمایت کند تا بقیه بانک‌ها نیز به این نهضت بپیوندند و همه خانوار‌ها و مردم، نتیجه این تحول را احساس کنند.

رضا دولت‌آبادی مدیرعامل بانک ملت نیز با اشاره به عملکرد ۶ ماهه، رشد ۱۱۷ درصدی تراز عملیاتی تجمیعی و عبور آن از ۲۶.۲ هزار میلیارد تومان، رشد ۳۲۱ درصدی سود خالص، رشد ۱۴۴ درصدی منابع حساب جاری، رشد ۱۲۳ درصدی سپرده‌های غیر هزینه‌زا، رشد ۱۹ درصدی سپرده‌های ارزی، رشد ۲۴۳ درصدی اعتبارات اسنادی ریالی، رشد ۱۰۰ درصدی ضمانتنامه‌های داخلی، رشد ۷۸ درصدی درآمد‌های کارمزدی و رشد ۱۰۰ درصدی حواله‌های ارزی را از جمله دستاورد‌ها در این مدت اعلام کرد.

وی افزود: رونمایی از سه محصول جدید در راستای سیاست‌های دولت مبنی بر توسعه بانکداری الکترونیک و اجرای سه ماده از راهبرد‌های سیاستی وزارت اقتصاد مبنی بر بهره‌مندی از فناوری‌های نوین، ارائه خدمات به آحاد مردم، توسعه تسهیلات خرد غیرحضوری، ارائه نسخه الکترونیک قرارداد‌ها به مشتریان و تحول دیجیتال است. این سه محصول مبتنی بر بانکداری دیجیتال طراحی و عملیاتی شده است.

این مقام مسوول ادامه داد: پلتفرم بانک پلاس با توجه به نیاز‌های جامعه طراحی شده و با پلتفرم‌های سایر بانک‌ها تفاوت‌های اساسی دارد. در خدمت دیگر این بانک، ارائه تسهیلات در بستر فرا بانک کاملا غیرحضوری شده و مشتری برای دریافت تسهیلات با استفاده از امضای دیجیتال، دیگر نیازی به مراجعه به شعبه نخواهد داشت و تمامی مراحل بصورت غیرحضوری انجام خواهد شد.

دولت آبادی خدمت بعدی را اکوسیستم BNPL خواند که با تاکید بر واقعی‌کردن تسهیلات خرد و انجام خرید‌های واقعی طراحی شده و از این طریق، مشتری برای خرید از بانک تسهیلات دریافت خواهد کرد که این تسهیلات به حساب فروشنده کالا یا خدمات واریز خواهد شد. امید است با رونمایی از این خدمات، ده‌ها هزار سفر به شعب بانک ملت حذف و خدمات بانکی بصورت کاملا سیستماتیک به متقاضیان ارائه شود.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده