تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۵۵۶۳۷

تذکرات شفاهی نمایندگان درباره گرانی بسته‌های اینترنت و بازار ارز

‌می‌متالز - نماینده مردم آمل با یادآوری وعده‌های وزیر ارتباطات برای افزایش کیفیت و سرعت و امنیت داده‌ها در فضای مجازی، گفت: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی توان مردم و کسب وکار کاربران فضای مجازی را دچار چالش کرده است.

به گزارش می‌متالز، رضا حاجی پور نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز قوه مقننه در تذکر شفاهی خطاب به وزیر ارتباطات، گفت: شما قرار بود کیفیت، سرعت و امنیت داده‌های فضای مجازی را برای مردم فراهم آورید، اما افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی توان مردم و کسب و کار کاربران فضای مجازی را دچار چالش کرده لذا هرچه سریع‌تر به این معضل رسیدگی و آن را حل کنید.

نماینده آمل در مجلس در ادامه خطاب به وزیر آموزش و پرورش تذکر داد و گفت: رتبه بندی مصوب مجلس باید اجرا شود، متاسفانه آئین نامه‌ای که در حال تنظیم در دولت است مورد قبول نمایندگان نیست، از سوی دیگر همسان سازی حقوق بازنشسته‌ها و معیشت مردم باید مورد توجه قرار بگیرد، مجلس و دولت برای حل این مشکلات باید همراه شوند، مردم در تمام عرصه‌ها با ولایت، انقلاب و دولت همراهی کردند لذا توجه به مشکلات آن‌ها ضروری است.

بازار ارز رها شده است

در ادامه جلسه نیز رحمت اله نوروزی نماینده علی‌آباد در مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: شنیده می‌شود که دولت در اجرای رتبه‌بندی معلمان سخت‌گیری می‌کند، وزیر آموزش و پرورش باید پای کار آمده و اجازه چنین برخورد‌هایی را ندهد تا در آموزش و پرورش که طلایه‌داران تعلیم و تربیت هستند تحول مناسبی ایجاد شود.

وی در تذکر دیگری به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اعمال فوق العاده خاص پرستاران با ضریب ۳ افزود: تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی و قراردادی، اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری یکی از ضرورت‌ها است.

نماینده علی‌آباد در مجلس ادامه داد: تقاضا دارم به وضعیت اقشار آسیب‌پذیر مانند روستاییان، عشایر و مددجویان و دهک‌های پایین از نظر درآمدی رسیدگی شود، زیرا نظارت خوبی بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد و باید تدابیری اندیشیده شود که تعرفه پزشکی مشکلی برای اقشار آسیب‌پذیر و بازنشستگان ایجاد نکند.

نوروزی با بیان اینکه قیمت دارو افزایش یافته و بهای شیرخشک ۱۶۰ درصد بالا رفته است، اظهار کرد: دغدغه حضرت آقا افزایش جمعیت است، چگونه می‌توانیم با گرانی و تورم کنونی، افزایش جمعیت داشته باشیم، در قانون تعالی جمعیت زیرساخت‌هایی دیده شده که باید اجرایی شود.

نوروزی با بیان اینکه آقای فاطمی امین وعده ارزانی خودرو را داد، اما برای وارد نشدن خودرو رایزنی کرد، ادامه داد: چرا خودروی داخلی افزایش افسارگسیخته دارد و پرایدی که انسان را به کام مرگ می‌کشاند به ۱۹۹ میلیون تومان رسیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست با بیان اینکه بازار ارز رها شده، خطاب به رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: نرخ ارز طی یک ماه از ۲۴ هزار تومان به ۲۸ هزار تومان رسیده است.

اجازه انتقال آب به منظور استفاده صنایع در شرایط بحرانی کنونی را نمی‌دهیم

کیوان مرادیان کوچکسرائی نماینده قائم شهر در مجلس نیز در تذکر شفاهی خود، گفت: قصد داشتم درخصوص رفع تداخلات و مشکلات باغداران و باقیماندن مرکبات بر روی دست کشاورزان، مطالبی را ارائه کنم، اما مطلع شدم در وزارت نیرو برای فردی به عنوان مجری طرح مطالعاتی سد کسیلیان به منظور انتقال آب از سوادکوه مازندران به شهرستان سمنان صادر شده است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس با اشاره به اینکه از دهه ۷۰ چشمه روزیه با نزدیک ۸۰۰ لیتر آب در ثانیه که هم اکنون نیز آب آشامیدنی سمنان را تامین می‌کند، از دست دادیم، ادامه داد: وزیر نیرو می‌داند که به دلیل نبود آب سالم، مردم سوادکوه ۲ روز آب شرب نداشتند و با دبه آب تهیه می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه مردم چگونه اجازه می‌دهند در شرایطی که نیاز به آب آشامیدنی و کشاورزی داریم، آب به منظور استفاده صنایع انتقال داده شود؟ تصریح کرد: ما نمی‌توانیم پتروشیمی احداث کنیم و کشاورزی نیز نمی‌توانیم انجام دهیم. آیا آب آشامیدنی نیز حق مردم نیست؟

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده