تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۰۳
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۲۵۵۶۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز

‌می‌متالز - با توجه معاملات فعال در بازار و ممنوعیت واردات زغال سنگ در برخی کشورها، قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا افزایش یافت.

قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز

به گزارش می‌متالز، قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز در بازار فوب استرالیا در روز چهارشنبه (۱۳ آوریل) افزایش یافت. همچنین قیمت زغال کک سخت نیز پس از جلب حمایت از آخرین دستاورد‌ها در بخش پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز افزایش یافت.

فعالان بازار اعلام کردند معامله گران در چین در رابطه با پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز، رویکرد انتظار و مشاهده را در پیش گرفتند.

شاخص قیمت زغال کک سخت

ارزیابی فست مارکت برای زغال کک سخت دریایی ممتاز به صورت ذیل می‌باشد: قیمت پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در روز چهارشنبه (۱۳ آوریل) حدود ۵۰۴ دلار در هر تن فوب DBCT بود. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل افزایش ۱۱.۹۷ دلار در هر تن را تجربه کرده است.

همچنین پرمیوم زغال کک سخت دریایی ممتاز در روز چهارشنبه حدود ۵۰۲.۳۲ دلار در هر تن cfr جینگ تانگ قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل با افزایش ۰.۳۷ دلار در هر تن رو به رو بوده است.

قیمت زغال کک سخت دریایی ممتاز استرالیا در تاریخ ۱۳ آوریل در حدود ۴۵۰.۲۰ دلار در هر تن فوب DBCT شنیده شد. این در حالی است که قیمت این محصول نسبت به روز قبل حدود ۳۰.۰۱ دلار در هر تن افزایش یافته است.

همچنین زغال کک سخت دریایی ممتاز در روز چهارشنبه در حدود ۴۶۸.۹۴ دلار در هر تن cfr چینگدائو قیمت گذاری شد که نسبت به روز‌های قبل با کاهش ۲.۱۱ دلار در هر تن همراه بود.

چندین منبع خبری اعلام کردند که در بازار fob استرالیا در روز چهارشنبه (۱۳ آوریل) یک محموله ۳۵۰۰۰ تنی زغال کک سخت ممتاز با نوسان متوسط​​ در بخش بدون مارک HCCA به قیمت ۵۰۵ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا در پلتفرم Globalcoal معامله شد. زمان بارگیری این محموله ۱۱ تا ۲۰ می‌بوده است.

علت افزایش قیمت ها؛ ممنوعیت اتحادیه اروپا برای واردات زغال سنگ روسیه

یک منبع تجاری مستقر در هند افزایش قیمت‌ها در دو روز گذشته را به ممنوعیت اتحادیه اروپا برای واردات زغال سنگ روسیه نسبت داد.

یک منبع تجاری دیگر مستقر در هند در مورد تقاضا در اروپا اظهار کرد: در اروپا تعداد زیادی تقاضا برای زغال کک شنیده شده است.

منابع بازار اعلام کردند که قیمت زغال کک سخت در روز چهارشنبه (۱۳ آوریل)، مطابق با جهش قیمت در بخش پرمیوم زغال کک سخت ممتاز، افزایش یافت.

در این میان متال بولتن گزارش داد که در بازار cfr چین، اکثر شرکت کنندگان بازار در حالت انتظار و مشاهده باقی ماندند.

یک منبع مستقر در یک کارخانه بزرگ فولادی در جنوب چین اعلام کرد که این کارخانه هیچ قصدی برای تهیه زغال کک با مبدا ایالات متحده ندارد، زیرا قیمت آن بسیار بالاتر از زغال کک داخلی با مشخصات مشابه است.

یک منبع خبری گزارش داد که هم کارخانه‌ها و هم تاسیسات کک سازی با حاشیه سود ناچیز، تحت فشار قیمت‌های فعلی زغال کک داخلی هستند.

یک منبع تجاری مستقر در استان شاندونگ در مورد قیمت زغال کک مغولستان اظهار کرد: آخرین قیمت پیشنهادی برای زغال کک خام شماره ۵ مغولستان در روز چهارشنبه (۱۳ آوریل) کمی افزایش یافت و به ۲۵۰۰ یوان (۳۹۲ دلار) در هر تن رسید. بررسی‌ها نشان داد که تعداد روزانه کامیون‌های زغال سنگ عبوری از بندر زمینی Ganqimaodu که بزرگترین کانال برای زغال کک مغولستان است حدود ۲۱۰ تا ۲۲۰ عدد بوده است.

بورس کالای دالیان

قرارداد بیشترین معاملات آتی سنگ آهن مربوط به ماه سپتامبر در تاریخ ۱۳ آوریل با قیمت ۳۰۰۱.۵۰ یوان در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۴۰ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل کاهش داشته است.

همچنین بیشترین قرارداد معاملات آتی زغال کک مربوط به ماه می‌نیز در تاریخ ۱۳ آوریل با قیمت ۴۰۸۸.۵۰ یوان در هر تن بسته شد. این در حالی است که قیمت این محصول ۵۹.۵ یوان در هر تن نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل کاهش داشته است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده