تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۶۱۵۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی مشکل قیمت زغال سنگ در زرند

‌می‌متالز - فرماندار زرند گفت: مشکل قیمت زغال سنگ را می‌توان با تعامل سازنده بین کارخانجات و معادن حل کرد.

به گزارش می‌متالز، جلسه تأمین زغال سنگ مورد نیاز صنایع شهرستان زرند با حضور فرماندار زرند، رئیس اداره صمت و معدن داران برگزارشد.

در این جلسه در ابتدا معدن داران و بهره برداران معادن زغال سنگ، نقطه نظرات و مشکلات و مسائل پیش روی خود را مطرح کردند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مشکل قیمت پایین خرید زغال سنگ، کمبود کارگر ماهر و وسایل و ماشین آلات صنعتی به روز در فرآیند استحصال زغال اشاره کرد.

در ادامه مدیران صنایع و کارخانجات وابسته به زغال سنگ هم به ارائه‌ی توضیحاتی در مورد آن صنعت و مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پرداختند. از جمله مشکلات این صنایع می‌توان به کمبود زغال سنگ و مشکل تامین آن و تحریم‌های بی سابقه برای تامین قطعات و ماشین‌ها اشاره کرد.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز در این نشست با اشاره به نقش زغال سنگ از سال‌های قبل تاکنون در زندگی مردم این شهرستان، گفت: مشکل قیمت زغال سنگ را می‌توان با تعامل سازنده بین کارخانجات و معادن حل کرد؛ به شرطی که معادن هم تولید بالا را رعایت کنند و تمام تلاش خود را برای بالا بردن سطح تولید، مبذول دارند.

او افزود: باید واردات زغال سنگ با همت و تلاش معدن داران و حمایت صنایع و کارخانجات وابسته، به کمترین مقدار برسد و اکثر زغال مورد نیاز صنایع در زرند از معادن همین شهرستان استحصال شود.

حسینی نژاد تصریح کرد: معدن داران و صنایع و کارخانجات وابسته به زغال، لیستی را از قطعات، وسایل و ماشین‌های مورد نیاز تهیه و به فرمانداری تحویل دهند تا پیگیری‌های لازم انجام شود.

او ابراز امیدواری کرد، با تلاش‌های روز افزون معدن کاران در معادن و صنعت گران در صنایع شهرستان، وابستگی کشور از واردات زغال سنگ به صفر برسد و در این زمینه دوباره به خودکفایی برسیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده