تاریخ: ۲۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۱۰۴۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تأکید فرماندار زرند بر تمرکز بر بومی سازی در معادن

‌می‌متالز - فرماندار زرند با تأکید بر برگزاری آزمون برای اشتغال در معادن گفت: اولویت ما بومی سازی است، بدین ترتیب بحث جذب خارج از حوزه نخواهیم داشت.

به گزارش می‌متالز، برای اولین بار جلسه شورای اداری شهرستان زرند با حضور فرماندار و مسوولان کلیه ادارات در محل سالن شهرداری یزدانشهر تشکیل و از پروژه‌های دردست اقدام بخش یزدان آباد بازدید میدانی شد.

حجت الاسلام ایزدی امام جمعه یزدان آباد در این نشست ضمن خیرمقدم و تشکر از فرماندار زرند و روسای ادارات به بیان مشکلات این بخش پرداخت و گفت: خدمت با سلیقه و ذوق نوعی عطش به خلق الله و همواره مورد رضایت خداوند است.

او با بیان اینکه مردم وقتی مسوولان را در جمع خود می‌بینند لذت می‌برند، افزود: در حقیقت وقتی مردم ببینند مسوولان بین آن‌ها هستند، احساس آرامش در بین شان به وجودمی آید و حل مشکلات میدانی زودتر صورت می‌پذیرد.

حجت الاسلام ایزدی تصریح کرد: اگرچه تلاش‌های فرماندار بسیار زیاد است؛ اما با توجه به ظرفیت‌های شهرستان زرند در بخش کشاورزی و معادن، بهتر است وی بیشتر در بین مردم دیده شود و آن‌ها این تلاش را حس کنند.

او یکی از مشکلات بخش را بحث بیکاری عنوان کرد و گفت: مردم عوارض و عواقب معادن را تحمل می‌کنند و خواسته آن‌ها کار کردن جوانان بیکار در این معادن است که خیلی هم خواسته زیادی نیست.

تأکید فرماندار زرند بر تمرکز بر بومی سازی در معادن

امام جمعه یزدان آباد با تأکید بر اینکه در دولت انقلابی نباید خلافی صورت گیرد از وضع شبکه آب رسانی شهر یزدانشهر انتقاد کرد و افزود: وضع لوله‌های پوسیده شهرکه هدررفت آب را به دنبال دارد، مناسب نیست و مردم به حرف قانع نیستند؛ لذا باید کار را عمل ببیند.

او به انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: تاکنون مشارکت مردم در این منطقه پررنگ بوده و ان شاءالله باز هم پررنگ خواهد بود و امیدواریم با حل مشکلات تلاش کنیم تا خدای نکرده مردم از شرکت در انتخابات مایوس نشوند.

امام جمعه یزدان آباد با اشاره به وضع جاده‌های منتهی به شهرستان تصریح کرد: جاده‌های منتهی به شهرستان وضع خوبی ندارند و سال هاست که منتظر مرمت هستند.

اکبر ایزدی بخشدار یزدان هم به بیان مسائل و مشکلات این بخش پرداخت و گفت: درخواست نمایندگی ادارات تقاضای زیادی نیست و حق مردم است تا نمایندگی ادارات در این بخش دایر شود.

او به تکمیل تنها سالن ورزشی یزدانشهر و جاده یزدان آباد به استان یزد اشاره کرد و افزود: تردد ماشین‌های سنگین در این مسیر به دلیل وجود معادن حوادث زیادی به وجودآورده است.

سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز در پاسخ به درخواست‌های مردمی خطاب به مسوولین ادارات گفت: باید مشکلات اداری خود را رصد کنید و نارضایتی‌ها را در مجموعه اداری ببینید و توجه کنید کجای کار می‌لنگد، از سویی دیگر نباید ارباب رجوع به تنگ بیاید و به فرمانداری رجوع کند.

تأکید فرماندار زرند بر تمرکز بر بومی سازی در معادن

او افزود: با اختیاراتی که دارید پاسخگوی ارباب رجوع باشید، قرار نیست شق القمرکنیم و با توجه به شرایط موجود تصمیم بگیرید تا حداقل آنچه می‌توانید و درتوان دارید برای مردم انجام دهید.

حسینی نژاد ضرورت تشکیل جلسه در بخش و شهر را به دلیل مشکلات پیرامون لازم دانست و بیان داشت: این بازدید میدانی لازم بود و فضای جدیدی به وجود می‌آورد.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرند تصریح کرد: مسوولان میدانی عمل کنند و پیش قدم شوند، یعنی قبل از ارباب رجوع اقدام کنند.

او وضع جاده‌ها را نامناسب دانست و از اداره راه و شهرسازی خواست تا اقدامات لازم را در این خصوص به انجام برسانند.

فرماندار زرند گفت: قصد دارم هر روز از یک روستا بازدید داشته باشم و این کار با هماهنگی بخشداران مرکزی و یزدان آباد انجام خواهد شد و هر سه ماه یک بار نتیجه این کار اعلام می‌شود.

حسینی نژاد در حوزه اشتغال معادن، خواستار برگزاری آزمون شد و افزود: همه مجموعه‌ها آزمون برگزار می‌شود و اولویت ما بومی سازی است، بدین ترتیب بحث جذب خارج از حوزه نخواهیم داشت و مشکل تا حدودی برطرف خواهد شد.

او در بخش دیگری از سخنانش از بنیاد مسکن و راه و شهرسازی خواست، پیگیر اراضی مسکونی شهر یزدانشهر باشند.

حسینی نژاد همچنین خواستار ایجاد نمایندگی ادارات در بخش یزدان آباد شد و از مسوولین ادارات خواست تا پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهند.

تأکید فرماندار زرند بر تمرکز بر بومی سازی در معادن

سرهنگ ترابی فرمانده انتظامی شهرستان زرند هم در این جلسه به مقوله امنیت پرداخت و گفت: با توجه به پسته خیز بودن این بخش به منظور جلوگیری از سرقت محصولات کشاورزان که یک سال زحمت آن را کشیده اند، قول می‌دهیم دست سارقان را به کمک مردم کوتاه کنیم.

او افزود: ما وظیفه خود را در بحث امنیت جاده‌های شهر و روستا با کمک پرسنل نیروی انتظامی و مردم انجام می‌دهیم تا مردم درآسایش و امنیت کامل باشند.

سرهنگ پاسدار کارگر جانشین سپاه ناحیه زرند نیز به بحث فریضه جهاد تببین پرداخت و گفت: جهاد تبین یک تکلیف است و بنا فرمایشات حضرت آقا، جهاد تببین در جامعه ضرورت دارد.

او تصریح کرد: در شرایط کنونی، نظام سلطه از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی برای سلب آرامش، امنیت و متوقف کردن رشد و بالندگی جامعه استفاده می‌کند.

سرهنگ کارگر افزود: دشمن به دنبال القای یاس و نامیدی به مردم است که باید مسوولان با پاسخگویی، رفع شبهات و ترسیم آینده‌ای روشن، نشاط و امید آفرینی را در دستور کار ادارات و نهاد‌ها قرار دهند.

در پایان، مجموعه فرهنگی ورزشی شهرداری یزدانشهر با هزینه‌ای بالغ بر دویست میلیارد تومان افتتاح شد.

احمد ایزدی شهردار یزدانشهرگفت: این مجموعه با زیر بنای هزار و ۲۰۰ متر مربع برای ورزش‌های سالنی به ویژه بانوان آماده خدمت است و هم اکنون تعداد ۵۰۰ نفر مشغول انجام ورزش‌های ژیمناستیک، فیتنس و تکواندو هستند.

بازدید میدانی و جلسه با دهیاران بخش یزدان آباد از برنامه‌های پایانی فرماندار در این بخش بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده