تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۸:۵۳
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۶۴۴۶۱
در پی حادثه در جاده معدن زرند مطرح شد:

تمام جاده‌های زرند بحرانی هستند

‌می‌متالز - سرپرست فرمانداری زرند گفت: تمام جاده‌های زرند و نه تنها جاده‌های معدنی؛ در وضعیت بحرانی قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا حسینی نژاد گفت: یکی از نگرانی‌های ما درشهر‌های معدنی نبود تناسب وضعیت جاده‌های معدنی با میزان بار وتردد‌های انجام شده در این جاده‌ها است.

او می‌گوید: در شهرستان زرند برخلاف چند شهرمعدنی دیگر استان مانند رفسنجان، سیرجان و شهربابک؛ هیچ یک ازمعادن دولتی نیست در نتیجه تمام امور در اختیار بخش خصوصی است.

حسینی نژاد گفت: از بدو ورود به شهرستان زرند درخصوص احقاق حق مردم از معادن واستفاده‌ای که از ذخایر الهی دراین شهرستان می‌شود پیگیری‌های زیادی را آغاز کرده ام.

سرپرست فرمانداری زرند می‌گوید: متاسفانه زیرساخت‌های راه در این شهرستان درشرایط بحرانی است وبه عبارتی می‌توان گفت جز جاده کرمان به زرند بقیه جاده‌های این شهرستان در وضعیت بحرانی هستند.

او گفت: متاسفانه تمام حقوق دولتی معادن نیز در اختیار خزانه است وبا ساز وکارخاصی توزیع می‌شود که نمی‌توان گفت عادلانه است.

سرپرست فرمانداری زرند می‌گوید: اخیرا نیز اختیارات شورای معادن از استان گرفته شده است این درحالی است که ما فرمانداران شهرستان‌های معدنی نیز اختیاراتی را برای کمک به عوامل کار در معادن نیاز داریم.

حسینی نژاد گفت: درخصوص تصادفات اخیر در جاده‌های معدنی نیز به شدت نگران هستیم و دایما در حال پیگیری رفع نقاط حادثه خیز وپیشگیری از حادثه بعدی می‌باشیم، اما زیاد موفق نبوده ایم.

به گفته او، از ۱۲۰۰ کیلومتر راه در شهرستان زرند تنها ۳۰ کیلومتر بزرگراهی و دو بانده است و بقیه راه‌ها دو طرفه وخطرناک هستند.

حسینی نژاد گفت: نماینده مردم زرند در مجلس نیز درخصوص احقاق حقوق کارگران ومشکلاتی که در شهرستان وجود دارد تلاش‌هایی را انجام می‌دهند و باید از پورابراهیمی نماینده مردم کرمان وراور و رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس قدردانی کنیم که پیگیر واگذاری اختیار معادن حتی به فرمانداران هستند.

او می‌گوید: خانواده کارگران فوت شده ازحمایت‌های بیمه حوادث استفاده می‌کنند.

حسینی نژاد از گفتگو و مکاتبه با استاندار کرمان برای سرعت بخشیدن به طرح‌هایی جهت ارتقاء وضعیت معیشت و نیز کنترل حوادث کارگری خبرداد و گفت: در آینده نزدیک برخی از این اقدامات برای مردم تشریح می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده