تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۵
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۰۵۷۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار کرمان تأکید کرد:

اولویت استفاده از نیرو‌های بومی برای اشتغال در معادن

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: معادن باید در صورت وجود شرایط برابر و نیروی مورد نیاز در منطقه، افراد بومی را در اولویت استخدام خود قرار دهند.

به گزارش می‌متالز، سیدرضا حسینی نژاد فرماندار زرند به همراه حجت الاسلام حسن ایزدی امام جمعه یزدان آباد، اکبر ایزدی بخشدار یزدان آباد، احمد ایزدی شهردار و سید احمد ایزدی رئیس شورای اسلامی یزدانشهر با حضور در استانداری، با محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار که سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و علی شهسواری مدیر کل اداره امور شهری و شورا‌های استانداری نیز حضور داشتند، محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، حل مشکلات مردم در اقصی نقاط کشور را خط مشی دولت مردمی اعلام کرد و در خصوص اشتغالزایی و استفاده از نیروی انسانی بومی، بیان داشت: معادن باید در صورت وجود شرایط برابر و نیروی مورد نیاز در منطقه، افراد بومی را در اولویت قرار دهند.

او افزود: در خصوص جاده‌ی زرند- سیریز، باید با هماهنگی فرماندار، تفاهم نامه‌ای بین اداره راه و شهرسازی، اداره راهداری، معین اقتصادی و بخشی از صنایع و معادن برای تکمیل و دوبانده کردن این مسیر مهم تهیه شود تا هر چه سریعتر نسبت به ایمن سازی این مسیر اقدامات لازم صورت پذیرد.

فداکار تصریح کرد: به منظور تسطیح جاده‌های روستایی و احیانا کوهستانی هم، جهت تیغ زنی و هموار کردن جاده‌های خاکی، حضور گریدر در بخش یزدان آباد هماهنگ می‌شود و از این ظرفیت برای تسطیح جاده‌های روستایی استفاده خواهد شد.

حجت الاسلام ایزدی امام جمعه یزدان آباد نیز در این نشست، ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با استاندار، با اشاره به محرومیت‌ها درگوشه گوشه بخش وسیع یزدان آباد، ارائه خدمات مطلوب به اهالی این دیار را خواستار شد.

او گفت: مردم، ولی نعمتان ما هستند؛ لذا امید است مسوولان، خدماتی مناسب و در خور شأن این ملت ارائه کنند.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند نیز گفت: یکی از مسائل مهم بخش یزدان آباد، مساله اشتغالزایی و استفاده از نیروی انسانی بومی در معادن و شرکت‌های صنعتی منطقه است که مطالبه جدی مردم شهرستان و این منطقه است.

اولویت استفاده از نیرو‌های بومی برای اشتغال در معادن

او افزود: مساله مهم دیگر، مشکل جاده‌های بخش، علی الخصوص جاده‌ی زرند به سیریز است که عمده استفاده از این جاده، از سوی معادن و شرکت‌های صنعتی انجام می‌شود و متاسفانه به علت دوطرفه بودن این جاده (تک بانده بودن)، سالانه تصادفات و خسارت‌های جانی و مالی زیادی به مردم تحمیل می‌شود؛ این درحالیست که با مشارکت معادن و شرکت‌های خصوصی و دولت می‌توان با دوبانده کردن مسیر، آمار تصادفات و خسارات را به شدت کاهش داد.

حسینی نژاد تصریح کرد: مساله مهم دیگر، بحث آسفالت معابر و حریم یزدانشهر است که باید برای این مشکل هم فکر اساسی شود.

فرماندار زرند مشکل زیر ساختی آب شرب بهداشتی شهرستان زرند و ارائه تسهیلات کشاورزی به علت سرمازدگی محصول پسته به مردم بخش یزدان آباد را از جمله دیگر مشکلات گریبانگیر مردم منطقه عنوان کرد و بیان داشت: مردم و مسوولان شهرستان و خطه‌ی یزدان آباد، خواستار ورود جدی مسوولان مربوطه به این موضوع و رفع این مشکلات ذکر شده هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده