تاریخ: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۸
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۵۵۷۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشدار روسیه به گروه ۲۰ درباره تأثیر جهانی تحریم‌ها

‌می‌متالز - وزیر دارایی روسیه طی اظهاراتی هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه خطرات جدی برای اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند.

به گزارش می‌متالز، آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در نشست روز چهارشنبه وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های عضو گروه ۲۰ در واشنگتن هشدار داد که تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه خطرات جدی برای اقتصاد جهانی ایجاد می‌کند.

سیلوانوف گفت: سیاست‌های بودجه‌ای و پولی بیش از حد سست که در سال‌های اخیر در کشور‌های توسعه‌یافته دنبال شد، فشار تورمی را در سال گذشته ایجاد کرد و تحریم‌های اعمال‌شده علیه روسیه نه تنها آن را بیشتر تقویت کرد، بلکه منجر به خطرات جدیدی در اقتصاد شد.

وزیر انرژی روسیه در ادامه هشدار داد که افزایش قیمت انرژی و محصولات کشاورزی به کشور‌های در حال توسعه و کم درآمد ضربه خواهد زد و برخی کشور‌ها با پیامد‌های اجتماعی شدیدی مواجه خواهند شد.

به گفته سیلوانوف، روسیه هرگز از انجام تعهدات خود امتناع نکرده است و همچنان به تمام شرایط قرارداد‌های خود عمل می‌کند، در حالی که حمل و نقل کالا در بازار‌های جهانی به طور مصنوعی توسط تحریم‌ها محدود می‌شود و باعث عدم تعادل در عرضه و تقاضا می‌شود.

بر اساس این گزارش، روسیه در حال حاضر با مجازات‌های بی‌سابقه‌ای مواجه شده است. ایالات متحده و متحدانش در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند.

در کمتر از دو ماه، روسیه به "تحریم‌شده‌ترین کشور جهان" تبدیل شده است و هدف بیش از ۶۰۰۰ محدودیت اقتتصادی مختلف قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده