تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۳۹
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۵۶۱۶۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت زغال سنگ کک داخلی چین

‌می‌متالز - قیمت زغال سنگ کک سخت در بازار cfr چین در روز دوشنبه (۱۸ آوریل) در آخرین معاملات این روز افزایش یافت. در همین حال، به نقل از منابع، در چین تحویل زغال سنگ کک از طریق بزرگراه‌ها به دلیل اقدامات محدود کننده برای مبارزه با همه گیری کووید - ۱۹ دشوارتر شده است.

شاخص قیمت زغال سنگ کک سخت

به گزارش می‌متالز، طبق ارزیابی‌های انجام شده ارزش زغال سنگ کک سخت با گرید ممتاز ۵۱۲.۵۳ دلار در هر تن فوب DBCT و ۵۲۸.۶۳ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ برآورد شد که هر یک به ترتیب با رشد ۲.۰۴ و ۲۵.۱۰ دلاری در هر تن همراه بودند.

در همین حال، زغال سنگ کک سخت ۴۶۳.۷۱ دلار در هر تن فوب DBCT و ۴۷۲.۳۱ دلار در هر تن Cfr جینگتانگ ارزیابی شد که هر یک به ترتیب رشد ۰.۵۰ و ۳.۳۷ دلاری در هر تن را تجربه نمودند.

علاوه بر این، منابع خبری اعلام کردند که در بازار cfr چین، یک کشتی پاناماکس May-laycan از محموله زغال سنگ کک سخت استاندارد با منشاء کانادا با قیمت ۵۲۵ دلار در هر تن Cfr چین در روز دوشنبه معامله شد.

یکی از منابع تجاری در شانگ‌های نیز شنیده است که یک تجارتخانه محموله‌ای را با قیمتی شگفت انگیز خریداری نموده به عبارتی، این منبع تجاری از قیمت فوق که بسیار بالاتر از زغال سنگ سخت کک داخلی می‌باشد شگفت زده شده است.

در چین داخلی، برخی از تولیدکنندگان کک ششمین دور افزایش قیمت کک (این بار ۲۰۰ یوان (۳۱ دلار) در هر تن) را از آغاز فوریه اعمال نمودند.

یکی از تولید کنندگان کک در تانگشان گفت که تحویل زغال سنگ کک با منشأ شانشی تحت تأثیر اقدامات سختگیرانه از طریق بزرگراه به شهر تانگشان وارد شده است. اگر تحویل به حالت عادی بازگردد، کارخانه میزان استفاده ما را کاهش خواهد داد.

ارزیابی هفتگی قیمت بازار ذغال سنگ کک سخت چین، با مبدا شانشی، تحویل تانگشان در روز دوشنبه ۳۲۶۵ تا ۳۷۲۰ یوان در هر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته قبل تغییری نکرده بود.

کوتاه از بازار فوب استرالیا

منابع اعلام کردند که در بازار فوب استرالیا در روز دوشنبه، بالاترین قیمت پیشنهادی برای محموله ماه ژوئن شامل زغال سنگ کک سخت کم فرار ۵۱۱ دلار به ازای هر تن فوب استرالیا در سکوی گلوبال کول تا ساعت ۶ عصر به وقت سنگاپور بود.

یکی از منابع تولید کننده کک در هند نیز مدعی است که بازار فوب استرالیا با تقاضای جهانی حمایت شده است. اما یکی دیگر از منابع تجاری در هند اظهار نمود که هیچ گونه تقاضایی برای محموله‌های ذغال سنگ کک مربوط به ماه آوریل و می‌وجود ندارد و فقط تاجران می‌توانند زغال سنگ کک سخت کم حجم را با قیمت ۳۸۳ تا ۵۰۰ دلار در هر تن فوب استرالیا معامله نمایند.

ارزیابی بورس کالای دالیان

پرمعامله‌ترین قرارداد آتی زغال سنگ کک برای سپتامبر در روز دوشنبه با قیمت ۳۱۵۷ یوان (۴۹۶ دلار) در هر تن بسته شد که نسبت به پایان روز جمعه ۱۵ آوریل ۴۲ یوان در هر تن افزایش داشت.

پرمعامله‌ترین قرارداد کک در سپتامبر با ۴۰۴۴.۵۰ یوان در هر تن بسته شد که ۴۶.۵۰ یوان در هر تن افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده