تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۰:۰۱
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۵۶۴۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی:

گمرک؛ مهمترین دستگاه که عقب ماندگی‌های بزرگی در اتصال به سامانه جامع تجارت دارد

‌می‌متالز - حجت الاسلام شجاعی فر درباره تعلل در تکمیل سامانه جامع تجارت گفت: طبق گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم مهمترین دستگاهی که عقب ماندگی‌های بزرگی در اتصال به سامانه جامع تجارت دارد سازمان گمرک است.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام حسن شجاعی فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه میز اقتصاد درباره تعلل در تکمیل سامانه جامع تجارت با بیان اینکه گمرک نباید معطل یک پیمانکار برای راه اندازی سامانه‌ای با این اهمیت بماند، گفت: طبق گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم مهمترین دستگاهی که عقب ماندگی‌های بزرگی در اتصال به سامانه جامع تجارت دارد سازمان گمرک است.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و ایراداتی که در کار با پیمانکار دارند باعث این تأخیر شده است، گفت: از وزرای صمت و اقتصاد خواستیم هرچه سریعتر این مشکل را کل کنند.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به زودی گزارشی از عقب ماندگی دستگاه‌ها در اتصال به سامانه، تهیه و در صحن مجلس شورای اسلامی قرائت می‌کنیم، گفت: ضمن اینکه متخلفان این روند را هم به افکار عمومی معرفی خواهیم کرد.

وی درباره توافقنامه دو وزارتخانه هم گفت: مرحله اول این توافقنامه در حوزه تبادل اطلاعات، دسترسی‌ها و مجوز ترخیص و پیاده سازی امضا است و مرحله دوم هم درگاه یکپارچه بازرگان است.

منبع: شبستان

عناوین برگزیده