تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۱۵۹
کد خبر: ۲۵۶۵۲۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم انداز تقاضای فولاد چین

‌می‌متالز - انجمن آهن و فولاد چین بر این باور است که تقاضای فولاد به تدریج در این کشور بهبود خواهد یافت. از ابتدای سال جاری، صنعت فولاد چین در مجموع به آرامی فعالیت داشت و در سه ماهه اول شروع خوبی داشته است.

به گزارش می‌متالز، در عین حال، تولیدکنندگان آهن و فولاد تحت تأثیر عواملی مانند محدودیت‌های سختگیرانه کووید و افزایش سریع قیمت کومودیتی ها، با چالش‌های حمل‌ونقل و افزایش هزینه‌ها مواجه بودند. در سه ماهه اول، تقاضا نسبتا ضعیف بوده و تولید فولاد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. جو بازار‌های جهانی پیچیده‌تر شد و واردات و صادرات فولاد نسبت به سال گذشته کاهش یافت.

بر اساس برآورد‌های این انجمن، در سه ماهه اول، مصرف واقعی فولاد در صنایع اصلی مصرف کننده فولاد ۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت که از این میزان، صنعت ساختمان ۷ درصد و صنایع تولیدی ۲ درصد کاهش داشت. در همین دوره، مصرف ظاهری فولاد چین حدود ۲۳۵ میلیون تن بود که نسبت به سال گذشته ۹.۵ درصد کاهش داشت.

بنا بر گزارش انجمن آهن و فولاد چین، انتظار می‌رود با کاهش قرنطینه‌ها و تغییر سیاست‌های دولت چین، تقاضا برای فولاد به تدریج بهبود یابد. در نیمه دوم سال جاری، مصرف فولاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ضعیف‌تر نخواهد بود و تقاضای تضعیف شده ماه‌های جاری دیرتر جبران خواهد شد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده