تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۵۶۶۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رفع ناهنجاری‌های موجود در فولاد نیازمند آسیب شناسی کارشناسان است

‌می‌متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان گفت: رفع ناهنجاری‌های موجود در بخش فولاد نیازمند آسیب شناسی و نظرات کارشناسان و صنعتگران است و کمیسیون صنعت معدن مجلس شورای اسلامی در تلاش است بر همین مبنا جهت دهی به تصمیمات کلان را محقق کند.

به گزارش می‌متالز، فرهنگی رئیس مجمع نمایندگان استان در نشست هم اندیشی با فعالان صنعت فولاد استان گفت: افزایش موانع بر سر راه صادرات و یا تولید بدون سفارش در واحد‌ها به یک نسبت سبب اتلاف منابع کشور می‌شود. چرا که انبار کردن محصولات فولادی نتیجه‌ای جز خسارت ندارد.

پرنیان مدیرکل صمت آذربایجان شرقی هم گفت: پرونده‌های کلانی برای برخی واحد‌های فولادی استان از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان تنظیم و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. این اتفاق در مدیریت‌های گذشته رخ داده، ولی فعلا مسکوت نگه داشته ایم تا بلکه این جریمه‌های چند میلیاردی به ترتیبی چاره اندیشی شود.

رحیمی رئیس انجمن تولید کنندگان فولاد استان هم گفت: ما را به اجبار به خرید از بورس هدایت کرده اند در حالیکه در بورس مهندسی قیمت انجام می‌دهند و این تحمیل گرانی‌ها به ضرر تولید است. چرا که اختلاف قیمت شمش با محصول تنها ۸ درصد و حتی کمتر است. یعنی سودی وجود ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده