تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۵۶۶۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حذف معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات/ اخذ حقوق ورودی از تجهیزات صنعتی و معدنی، تولید را کاهش می‌دهد

‌می‌متالز - اخذ حقوق گمرکی از واردات ماشین آلات معدنی و صنعتی رقم بزرگ و زیادی نیست، اما از آنجا که بسته‌های ماشین آلات وارداتی به بنادر وارد کشور بسیار بزرگ و حجیم است، ترخیص آن‌ها زمانبر خواهد شد و رسوب کالا را در بنادر و مبادی ورودی بشدت بالا می‌برد.

به گزارش می‌متالز، دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران از حذف معافیت مالیاتی واردات ماشین آلات خبرداد و گفت: ماشین آلات تجهیزات صنعتی و معدنی و ماشین آلات تولیدی و کشاورزی بر اساس لایحه بودجه سال جاری مشمول پرداخت حقوق ورودی شده‌اند.

آنوش رحام افزود: در بند ۳ لایحه بودجه ۱۴۰۱ آمده است ورود تمام ماشین آلات، تجهیزات صنعتی و معدنی، ماشین آلات تولیدی و کشاورزی مشمول پرداخت حقوق ورودی شده اند و طبق این تصمیم در بند ص تبصره ۶ قانون بودجه، معافیت مالیاتی واردات ماشین الات گمرکی حذف شده است.

وی ادامه داد: موضوع حذف معافیت مالیاتی و گمرکی واردات ماشین آلات اثر بسیار شدیدی بر صنایع کشور خواهد گذاشت، زیرا با اخذ حقوق ورودی از ماشین آلات بسیاری از شرکت‌ها و صنایع توسعه‌ای با مشکل مواجه خواهند شد و ضربه شدیدی به صنایع زده خواهد شد.

دبیر سندیکای تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران گفت: درسال‌هایی که تاکید مقام معظم رهبری بر تولید بار‌ها اعلام شده است و یکی از مهمترین ارکان تولید در کشور، ورود ماشین آلات صنعتی و معدنی به کشور است، چنین مصوبه‌ای می‌تواند معضلی جدی در روند تولید محصولات صنعتی، معدنی و کشاورزی باشد.

وی تصریح کرد: اخذ حقوق گمرکی از واردات ماشین آلات معدنی و صنعتی رقم بزرگ و زیادی نیست، اما از آنجا که بسته‌های ماشین آلات وارداتی به بنادر وارد کشور بسیار بزرگ و حجیم است، ترخیص آن‌ها زمانبر خواهد شد و رسوب کالا را در بنادر و مبادی ورودی بشدت بالا می‌برد.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده