تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۵
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۵۶۷۸۲
سرویس خبر : انرژی

قیمت جهانی نفت درجا زد

‌می‌متالز - هرچند قیمت نفت امروز نوسان اندکی را ثبت کرد، اما نفت آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند که نتیجه احتمال پیوستن آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه است.

به گزارش می‌متالز، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴ سنت کاهش به ۱۰۷ دلار و ۵۵ سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که قیمت نفت برنت ۲.۱ درصد در روز گذشته افزایش داشت. قیمت نفت برای تحویل در ماه جولای هم با یک کاهش ۳۰ سنتی به ۱۰۶ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسیده‌است.

قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در معاملات امروز ۴۹ سنت معادل ۰.۵ درصد پایین آمده و به ۱۰۴ دلار و ۸۷ سنت رسیده‌است. قیمت نفت آمریکا ۳.۳ درصد در روز پنجشنبه افزایش داشت.

اما هر دو شاخص نفتی این هفته را با افزایش قیمت به پایان می‌رسانند. نفت آمریکا برای پنجمین ماه پیاپی افزایش قیمت را تجربه می‌کند که نتیجه احتمال پیوستن آلمان به اتحادیه اروپا برای تحریم نفت روسیه است.

بی‌ثباتی قیمت نفت تا حد زیادی به‌خاطر ادامه بحران کرونا در چین است. به‌نظر می‌رسد پکن علی‌رغم تاثیر قرنطینه‌ها بر اقتصاد و زنجیره‌های جهانی عرضه، تمایلی برای برداشتن محدودیت‌ها ندارد.

از نظر عرضه نفت، ائتلاف اوپک پلاس احتمالاً به قرارداد فعلی خود پایبند بوده و افزایش چندانی در تولید نفت خود در اجلاس پنجم ماه مه ایجاد نمی‌کند.

دراین‌بین، تولید نفت روسیه احتمالاً ۱۷ درصد در ۲۰۲۲ کاهش می‌یابد. تحریم‌های غرب علیه روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین بر سرمایه‌گذاری و صادرات این کشور تاثیر گذاشته‌است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده