تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۴
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۵۷۰۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

رویکرد تحولی وزارت صمت به فرصت مناسب برای تحقق اهداف نیاز دارد/ روند رو به رشد وزارت صمت را تبیین و تقویت خواهیم کرد

‌می‌متالز - نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گستردگی فعالیت‌ها در وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش‌های مختلف و نقش بی‌بدیل آن در سیاست‌گذاری‌های کلان اقتصادی کشور، تصریح کرد: نگاه و رویکرد تحولی در وزارت صمت به حمایت و فرصت مناسب و کافی برای تحقق اهداف و پیش‌بینی‌های مبتنی بر برنامه‌ریزی‌های وزیر صمت، نیاز دارد.

به گزارش می‌متالز، احسان قاضی‌زاده با تأکید بر تسلط وزیر صمت بر امور وزارتخانه باوجود فراز و نشیب‌های موجود در ماه‌های گذشته، گفت: تلاش می‌کنیم در فضای مجلس نسبت به تبیین رویکرد تحولی، عملکرد و حجم موضوعات موجود در بخش‌های مختلف وزارت صمت اقدام و همراهی کرده و روند رو به رشد این وزارتخانه را تقویت کنیم.

وی افزود: نوع نگاه، تفکر و رویکرد تحولی وزیر می‌تواند آثار مثبت فراوانی را در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری ایجاد کند و انتظار حل تمامی مشکلات و دریافت نتایج عمیق در یک برهه زمانی کوتاه، توقع درست و به‌جایی نیست.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که کشور در شرایط خاص منطقه‌ای و جهانی قرار دارد، تصریح کرد: افزایش حجم تجارت خارجی کشور در کنار شرایط جدید منطقه‌ای و بین‌المللی، نیازمند تقویت اقدامات انجام شده و برنامه ریزی برای استفاده بیشتر از فرصت‌های ایجاد شده برای تجار و بازرگانان است.

قاضی‌زاده با ارزیابی مثبت از عملکرد سازمان توسعه تجارت و وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش تعاملات و مراودات تجاری کشور به ویژه با همسایگان، ادامه داد: تسهیل امر صادرات، پایش و تنقیح قوانین مرتبط، تقویت عملکرد رایزنان بازرگانی و بهره گیری از فعالان اقتصادی و تجاری مجرب، تقویت و تثبیت رویکرد تحولی این بخش را به دنبال دارد.

نماینده مردم سرخس و فریمان در مجلس با اشاره به برنامه‌های توسعه اکتشافی و صنایع معدنی در مناطق مختلف کشور، تکمیل پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به شرق و فلات مرکزی کشور را برای تحقق هر چه سریع‌تر این برنامه‌ها بسیار مؤثر دانست.

قاضی‌زاده در پایان با تأکید بر مسیر روشن وزارت صمت در جهت تحقق اهداف تحولی بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری، گفت: تدوین و اجرای طرح آمایش وزارت صمت یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تحولی این وزارتخانه است که می‌تواند با بهره‌گیری درست از منابع و توزیع متوازن و عدالت محور، آثار مشهود و ملموس گسترده‌ای را در سراسر کشور از خود به‌جای بگذارد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده