تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۲۵۷۰۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تجلیل از ۱۴ صادرکننده نمونه گیلانی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت گیلان در نشست تجلیل از صادرکنندگان که با حضور استاندار و جمع کثیری از فعالان عرصه صادرات برگزار شد، از ۱۴ واحد نمونه صادراتی که براساس ارزیابی و کارشناسی توان صادراتی، انتخاب شده بودند با اهداء تندیس و لوح تقدیر، تجلیل کرد.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری با اشاره به ظرفیت فراوان گیلان در امور تجاری اشاره کرد و گفت: گیلان برای صادرات و واردات مواد اولیه زیرساخت‌های متعددی دارد و آنچه لازمه تجارت است در گیلان به صورت ذاتی وجود دارد.

وی افزود: صادرات به رخ کشیدن توان یک ملت در فضای بین المللی است، بنابراین باید از صادر کننده این محصولات نیز تجلیل شود.

مدیرکل صمت گیلان اضافه کرد: برخی استان‌ها ناچار به تاسیس بنادر خشک هستند تا بتوانند مراودات تجاری خود را افزایش دهند، اما ما بندر، حمل نقل دریایی، راه آهن، فرودگاه و جاده داریم؛ یعنی زیرساخت‌های تحرک تجاری مهیاست و تنها باید برنامه ریزی مطلوب انجام شده و تجهیزات فراهم شود.

پورحیدری با اشاره به اهمیت انتخاب شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع دانش بنیان، بیان کرد: این یعنی کیفی سازی محصول و یکی از ابعاد آن می‌تواند باعث خروج و برون‌رفت تولید از خانه نشینی با هدف صادرات باشد.

وی تاکید کرد: اگر تولید یا محصولی مجهز به فناوری روز دنیا بوده و در تکنولوژی حرف تازه بزند، همه جا خواهان خواهد داشت و اشتغال آفرین نیز خواهد بود.

مدیرکل صمت گیلان تأکید کرد: باید نگاه سنتی را کنار گذاشته و به حوزه تولید رویکرد جدید و فناورانه داشته باشیم تا بتوانیم علاوه بر تامین نیاز داخلی به بازار‌های جهانی نیز وارد شویم.

پورحیدری اضافه کرد: باید خطوط تولید را نوسازی کنیم و از ظرفیت‌های مراکز علمی بیشتر کمک بگیریم، برهمین اساس هر هفته برنامه‌ای برای تبیین روند دانش بنیان شدن با واحد‌های صنعتی داریم تا بتوانیم تا حدود زیادی به واحد‌های صنعتی استان در این زمینه کمک کنیم.

وی پیشنهاد تشکیل اتاق فکر صادراتی گیلان را مطرح کرد و گفت: برای عملیاتی کردن روند صادرات و استفاده بهینه در محل نمایندگی وزارت خارجه گیلان، اتاق فکر صادراتی متشکل از صادرکنندگان و تولیدکنندگان فعال، نخبگان فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی البته با گرایش بازاریابی بین المللی دانشگاه ها، اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، گمرک، بنادر و کشتیرانی، استانداری و این اداره کل تشکیل شود تا بتوانیم از ظرفیت دانشگاه و وزارت خارجه و سایر نهاد‌ها برای افزایش حجم و ارزش فعلی صادرات از ۷۳۰ میلیون دلار به هزار میلیون دلار برنامه ریزی کنیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد