تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۴۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۵۶۸۰۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عوارض صادراتی گریبان کدام شرکت‌ها را می‌گیرد؟

‌می‌متالز - عوارض صادراتی در روز‌های گذشته با اصلاحاتی روبرو شده و محصولاتی مانند تیرآهن، میلگرد و ... از این عوارض معاف شده اند، اما شرکت‌های عرضه کننده سرب و روی بیشتر زیر فشار خواهند بود.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که بازار داخلی کشش خرید تولید شرکت‌های تولید کننده شمش روی و ... را ندارند و میزان تقاضا در داخل کمتر از عرضه است به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده مجبور هستند محصول خود را صادر کنند و مشمول عوارض صادراتی می‌شوند و اثر آن کاهش حاشیه سود این شرکت‌ها خواهد بود، از این رو پیش بینی می‌شود ارزش سهام این نماد‌ها در چند وقت آینده درجا بزند.

از طرف دیگر به علت تحریم‌ها اکثر این شرکت‌ها با مشکل صادرات روبرو بوده و دارای دپو سنگین محصولات هستند و می‌بایست که متحمل تخفیفات و هزینه‌های سنگینی جهت دور زدن تحریم‌ها شوند، آیا در چنین شرایطی گرفتن عوارض از صادرات شمش روی اقدام صحیحی است؟

در ماه‌های اخیر با افزایش قیمت کامودیتی‌ها در بازار جهانی و رشد قیمت ارز در کشور حاشیه سود شرکت‌های تولیدکننده محصولات فلزی به شدت افزایش یافت و همین بهانه‌ای شد که دولت عوارض صادرات برای محصولات این شرکت‌ها را بالا ببرد.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده